instängd

Mitt nya jobb gick bra idag, mycket nytt att lära sig men det ska nog gå bra med lite tid!

Idag träffade jag MallanBrallan, prata om allt & inget, mycket minnen!
Kände igen mig så mycket i Malin & hennes känslor just nu.
Att känna sig instängd i en stad med folk som inte alls har förstående för varandra och inte alls bryr sig om varandras känslor, man kan vara vänner ena dagen osams andra & vara med varandras killar & hit & dit..
Spyr på bara tanken av att ha levt så.

Förr så bestod mitt liv av oroligheter & att ständigt vara rädd för att mista en vän & att kille skulle vara otrogen.
Idag så betår mitt liv av fem goda nära underbara vänner & många andra vänner & sedan en pojkvän som jag litar på till 100% & ett jobb & en fin lägenhet, de senaste halvåret har varit problemfritt då jag vet att mina vänner alltid ställer upp,
& har min pojkvän vid min sida.
Så ska ett liv se ut, man ska må bra, det handlar bara om att ta sig till den punkten våga bryta sig ut!

Att lämna vänner som man tror att man känner sig trygg  med är svårt, att lämna en stad & påbörja något nytt är jobbigt.
men det är så nyttigt & man kan alltid återvända till det gamla om man inte trivs, det handlar bara om att släppa fötterna från jorden  ett tag, våga, satsa, chansa, lyckas!

Det är de som är så svårt för vissa och som var jävligt svårt för mig, att våga bryta sig ut!
De vännerna som baktalar & går bakom ryggen är inget att ha, det finns bättre människor där ute, sen kommer man träffa på sådan människor som baktalar & är idiotiska under sin väg, men man kommer även stöta på helt underbara människor!
Man får inte vara rädd för nya saker, nya vägar, man måste vara öppen för att ta sig någonstans.
Trygghet finner man till slut i sig själv, man behöver inte 10 vänner för att vara trygg,
man behöver en god vän & sig själv & en familj för att vara trygg.
Men som sagt så är det svårt att släppa taget & till en början så är man väldigt rädd, skör & otrygg i sig själv & andra.
Tro mig jag vet, har verkligen gått igenom det.

Släppte i princip alla mina vänner, öppnade mina armar för nya vänner, flyttade från incestKumla & lät Örebro öppna mina ögon, hittade en underbar kille som verkligen uppfyller alla mina behov & är världens bästa!

Det går, om man vill & vågar!
Only let things go!

Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.
det mottot kommer alltid att finnas i mina tankar!

Dagens citat:
"Livet består inte av att ha bra kort på hand utan av att spela dem man har väl."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Soooo true det du skriver. Man känner sig verkligen instängd! Men jag är redo för att bryta ut :D

2008-11-11 @ 21:15:58
Postat av: Johanna

bra att dagen gick bra! det är så rätt det du säger, det gäller att våga vara självisk och göra det som man mår bäst av i slutänden! <3

2008-11-12 @ 15:38:36
URL: http://johannastic.blogg.se/
Postat av: kvinnan i ditt liv

jag kände igen mig så i det du skrev, det handlar om att VÅGA lyckas, och VÅGA låta sig vara lycklig

2008-11-12 @ 22:23:44
URL: http://empapuss.blogg.se/
Postat av: [19år & blivande 2barnsmamma]

Hehe, är inte riktigt säker! Men har för mig jag skulle haft min mens den 12de igentligen, så det är väl det dom menar med att gravititeten stratade då :P

2008-11-15 @ 12:16:20
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: anna

bra blogg! och jag kommer alltid finnas vid din sida <3

2008-11-16 @ 23:36:00
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0