två bra val

Det första bra valet: De valde Obama, han kan kanske få ordning på allt krig & elände!
Det andra bra valet: De ville att jag ska börja jobba på Malmbergs!

Känns skönt & veta att man har jobb nästa vecka & till Januari om inte längre,
då kan jag söka en massa under tiden!
Jag har haft en bra tur med mina jobb, jag har gått på dem direkt efter studenten,
första veckan efter studenten var jag ledig & sen började jag som receptionist på Malmbergs.
Sen började jag på AjEriksen i Augusti & nu när jag slutar på fredag börjar jag på Malmbergs på
tisdag, känns helt okej faktiskt!
Jobbigt & pendla bara, men & andra sidan har jag ju pendlat till Stockholm några gånger,
fast då slipper man cykla!

Jag är så lat, nu har jag återigen låtit tallriken stå kvar på bordet & gjort massa annat som kolla tv & sitta här istället.
Jag fattar inte varför man inte bara kan ta tallriken direkt & ställa in i maskinen, det är ju mindre jobbigt än & dra ut på det.
Likadant med kläder, varför hänger man inte in de direkt än & låter de ligga kvar i fotöljen, då blir det ju bara mer att hänga in sen när man fått ihop en hög?
Jag ska ändra på det banne mig!
Direkt efter jag är klar med detta ska jag gå & ställa in allt i diskmaskinen & sen diska!

Vad finns det egentligen för psykologiska faktorer bakom lathet? Är det endast brist på motivation?
Varför orkar man inte? Även om det inte är så motiverande & plocka upp efter sig så är det ju ingen annan som kommer göra det ändå efter dig, det är ju du som måste, men ändå struntar man i det & drar ut på det!

"I morgon"
är den lates motto. & det är typsikt jag, imorgon tränar jag, imorgon diskar jag, imorgon tvättar jag
& tänk att den dagen imorgon kan komma om en vecka om det är så!

Måste skärpa till det, jag tror inte jag är ensam om att vara lat heller.
Varför vara lat när man egentligen har så himla mycket energi, det är väl bara motivationen som behövs!

Nu ska jag iallafall skärpa till mig för nu ska jag iväg på ett spinningpass!
Fast FÖRST ska jag ställa in tallriken & diska!

Dagens Citat:
"Mycket gott kan göras här i världen om man inte fäster sig alltför mycket vid vem som får äran."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0