dumt?

Jag söker jobb, hela tiden.
Det är inte lätt utan utbildning, men hela tiden söker jag jobb som jag vet att jag klarar av & som jag jobbat som ungefär förr.
Jag bara skriver & söker hela tiden men ingen hör av sig, är det fel på mig eller är det bara jobbtorka nu?
Alla söker jobb nu, så kanske andra som kommer före.
Har iallafall bestämt mig för att jobba nu ungefär ett år & sen söka något att plugga som jag vill bli.
Dags att skaffa sig utbildning om man vill komma någonstans, ska jobba & jobba & spara så mycket som möjligt.
Ska förståss hinna resa lite, tex. till Thailand i jul/vår!

Är det dumt & söka jobb hos en konkurrent?
Om man jobbar på Bikbok & söker jobb hos Cubus tillexempel, de företagena
är ju ganska konkurrerande då de har samma koncept.
Men det kanske är dumt & söka jobb hos någon som man verkligen konkurrerar emot?
Men, om man nu ska sluta på sitt nuvarande jobb & de inte erbjuder förlägning, då är det väl
ändå inte jag som ska behöva vara lojal mot företaget & visa hänsyn, det är ju de som går miste om mig!
Jobb är jobb & man måste ju ha ett för & klara sig!

Nu har jag iallafall skickat iväg massor av ansökningar & jag tror inte jag är ensam när jag säger att:
fan vad irriterande det är när de åtminstonde inte hör av sig & säger: Vi har tyvärr hittat någon annan för platsen etc.
för man vill ju åtminstonde veta att man finns där ute bland alla andra.

Livet är hårt & tufft, men nu är det nya starka tag som gäller!
Nytt jobb, nya tider, nya förändringar, ge mig!

Dagens Citat:
"Man kan aldrig nöja sig med att krypa när ens drift är att flyga."

Kommentarer
Postat av: A

"Men, om man nu ska sluta på sitt nuvarande jobb & de inte erbjuder förlägning, då är det väl

ändå inte jag som ska behöva vara lojal mot företaget & visa hänsyn, det är ju de som går miste om mig!

Jobb är jobb & man måste ju ha ett för & klara sig!"



Det har du helt rätt i! Du själv går först, de går miste om den bästa och får skylla sig själva =) Tycker man ska kunna jobba kvar i en bransch om man vill även om sitt nuvarande företag inte kan erbjuda en det.



Vet att det inte är samma sak som din bransch men skulle byta till ett konkurrerande företag för något så litet som fetare lön utan att blinka =D



Nej det är inte fel på dig, har ju läst dina ansökningar och de är ju skitbra! Du har ju erfarenhet, bra betyg, målmedveten, utåtriktad och har driv. Du ska se att du kommer få lite mer svar sen när ansökningsperioderna är över och det är dags att kalla till intervju. Men håller med, det är riktigt dåligt att inte svara så man vet, vare sig det är ett positivt eller negativt svar!



Thailand nästa dock så du måste få semester på en gång ;) LYCKA TILL! PUSS! /A

2008-10-21 @ 07:45:36
Postat av: Emelie

nu har jag hittat till din blogg :p wuhu!

2008-10-23 @ 14:28:53
URL: http://empapuss.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja fyfan, det är skitirriterande. Av 25 jobb jag sökt har ungefär fyra stycken hört av sig och tackat nej. Man kan ju inte sitta och ringa 25 företag bara för att få höra ett "nej".

2008-10-26 @ 12:23:06
URL: http://greekfreak.blogg.se/
Postat av: Louise

Min fd. klasskompis, som har MVG i nästan alla ämnen samt monst ett års längre erfarenhet än mig vik nej från ett jobb där JAG nu ska få börja jobba. Varför? Jo för dom vet inte vem hon har men jag har kontakter på det här stället genom mitt jobb. Så snart har jag två olika jobb och hon inget. Det är orättvist, allt verkar handla om kontakter. Vill med det här säga att det INTE är DIG det är fel på. Det år kraven. Helst ska man vara 20 år med minst 5 års erfarenhet i branschen osv...Hur stor är den chansen!? Lycka till!

2008-11-02 @ 21:05:15
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0