tjuv

Idag spenderade jag min dag med Emmelie & Alexandra i Stockholm.
Vi sprang runt i varenda affär & kolla saker & funderade på vad Alexandra skulle ha på sig på Halloween
vilket slutade med att hon köpte löshår & telefon istället för dräkt & fick bli en kriminalvårdare istället imorgon.
Hon kommer se grym ut i sin mammas kriminalvården kläder!

När vi har gått ut från Lagerhaus så har jag precis dragit igen min dragkedja på väskan för att jag tog upp vantarna.
 Vi knallar på & tjattrar, sen vänder sig Emmelie om för att en kille går nära, han viker av & går sin väg & sen upptäcker Emmelie att han stal hennes plånbok!
Vi blir cockade & även jag upptäcker att min dragkedja på väskan också var öppen men mina grejer var kvar, hade inte emmelie vänt sig om hade den också varit borta!

Jag blev så himla arg, hur fan kan man göra så?
Tycker så jävla synd om Emmelie, hennes Pass, Legitimation, 2 bankkort alla kvitton & alla andra klubbkort & hennes halkintyg.
Så hon fick spärra alltihopa & ringa polisen!
Nu håller vi tummarna för att han upptäckte att han inte fick ut något av det & slänger plånboken & att någon
hittar den & lämnar in den!

Men jag fattar inte hur smidig han var, för Emmelie har en axelbandsväska & det känns ju om någon "rycker" i den & det känns ju när han öppnar väskan & stänger den då Emmelie har ett stort magnetlås på sin väska.
Så jävla sjukt, & vi som brukar bära väskorna framför oss, gick så himla fort allting.

Vem har samvete att göra så också?
Vem är så himla fattig/idiotisk så han behöver ta en jävla plånbok.
Jag har alltid varit medveten om att detta kan ske, men man blir så himla rädd när det sker så nära.
Det är ju liksom intrång på ens intrigeritet, att någon annan okänd rotar i ens väska & att han även TAR plånboken är ju ännu värre.
& samvetet, har man ens något samvete när man gör något sådant?
nej, fyfan säger jag bara.. Blir så jävla arg!

Imorgon blir en stressig dag, först upp på stan & sen byta till vinterdäck & sen plocka ordning hemma & sen fixa halloweenutstyrseln klart & sen iväg.
Palla ?!

Dagens citat:
"Varför lär du dig inte av mina misstag? Att lära dig av dina egna tar halva ditt liv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0