Älskar, älskar inte..

Hur var det nu igen?
Var det inte jag som hatade snö?
Verkar inte som jag gör det längre eftersom jag inte kunde låta bli att vara lite glad imorse när jag sopade bort all snö från bilen.
Blev en liten utmaning att köra till jobbet i min läskiga bil med vinterdäck som är lika bra som stilettklackar på hal is.

Idag förstod jag ingenting, jag kom till jobbet med inställning till att idag blir en lååång och hetsig dag.
Men vart fan var kunderna?
Bellbox och Accent stod också och rullade tummarna, var är kunderna var frågan som hängde i luften.
Vissligern så såg siffrorna bra ut när jag stängde igen men inte hade det varit någon jobbig dag inte.
8 timmar med en kund i taget.
Fick ju iallafall tid med paketen och slå in de riktigt fint.

Sen började jag hata snön.
Hungrig som en tiger på en tom savann så gick jag ut till bilen.
Först halka jag lite och muttrade över att det var halt sen kommer jag fram till bilen och ser att nu är det tamejfan FROST på bilen. suck.
Började skrapa och skrapade och skrapade..
"Men hallå? Ska det försvinna snart, jävla skitfrost" tänkte jag.
Sen inser jag att fan, det har frostat igen på INSIDAN.
Efter att skrapat utsidan så fick jag hoppa in i bilen och börja skrapa insidan också = dubbeljobb.
Då hatade jag vintern.

Men sen blev jag glad igen, speciellt när man kommer upp i en varm lägenhet och sätter på sig mysbyxorna och inser att det är en bra TV-kväll ikväll.

Imorgon ska jag natta över hos mina päron på landet, läskigt att inte sova i stan men mysigt med djuren! :-)

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: A

hahah så skönt skrivet =) <3

2009-12-17 @ 09:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0