Hemlös

Vi hade bestämt oss för att ha en spontan juldagen-night.
Spontan - ja!
Händelserik - Om den var!

Det började med att min kusin kom hit och vi gjorde oss klara sen hoppa vi in i Kristians bil och blev körda till Lisa.
Där intogs alkohol och musik strömmade ur högtalarna.
Dock blev det en snabb visit då alla skulle ut till Ritz, eller nej inte alla för vi fick med oss hälften hem till oss igen.

Efter att traskat en bit var vi hemma hos oss och såg ut som ett gäng blöta katter.
Vi kopplade in singstar och tog fram kortleken och spelade spel och sjöng och hade trevligt.
Sedan beslöt vi oss för att inta staden för att skaka våra lurviga.
Efter att få ringt taxi i 1 timme så fick vi tag på den och begav oss upp på stan.
Ritz hade inge insläpp och strömpis hade ut-och insläpp så vi splittrade oss och några gick till Pitchers och några till Olearys.
Det var väldigt trevligt och skoj och spontant.

Vid 2-tiden bestämde vi oss för att ta en taxi hem.
Att ta en taxi på juldagen var inte det lättaste, vi vänta och vänta.
Tillslut brast det, vi hade ringt varenda jävla taxibolag utan något svar så vi slängde oss in i en taxi och tvinga honom att köra oss hem.
Efter att betalt taxin och gått ut ur bilen sa jag till Anders: "När vi kommer in ska vi vräka i oss julmat".
Anders är fast besluten om att det var en ypperligt bra idé och ett bra avslut på denna härliga kväll.

Anders gräver i fickorna efter nycklarna.
Efter att grävt i fickorna ett tag så inser vi att nycklarna är borta.
Där står vi i 15 minus med snöstorm och har inga nycklar.
Jaha vad gör vi nu då?

Ingen svarade på telefonen och vi fick inte tag på någon.
Till slut fick vi ringa till As päron och väcka dem mitt i natten.
Fick tillslut tag på en taxi och begav oss ut till Attersta.
Taxichauffören var en riktig skojfrisk man, han prata och prata men inte fan fick vi någon rabatt för det..

Hemma i Attersta fick vi varm choklad och jag välte ljusstakar. Haha.. *pinsamt*
Sen vid halv fem snåret kröp vi ner i sängarna i spökrummet och försökte sova.

På morgonen så var det bara att börja ringa runt och leta nycklar.
Vi fick inga nycklar men vi fick hyrevärden till att öppna våran dörr för 500kr iallafall.
Sen blir det att byta lås om vi inte hittar nycklarna.. suck!!

Efter att slappat bort hela dagen och sedan letat nycklar så var det dags för lite filmmys.
Paranormal Activity såg vi = Inte läskig eller bra.

Senare ringde det på Anders mobil, det var från en taxigubbe och vi blev helt lyckliga och trodde de ringde angående nycklarna.
Nej, då ville taxichauffören prata med mig!?

Jaha, jag svarar och taxichauffören frågar mig hur det där skämtet gick som jag berättade igår.
Herregud tänkte jag, det var ju hur torrt som helst.
Snäll som jag var så drog jag det igen och sedan la vi på.

Idag känner jag mig lika sliten som igår och idag ska jag serva alla maniska människor som är ute på rean.

Tack till Anders päron som var så snälla i Lördags och tack vönner för en rolig kväll :-)

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: Sofia kusin

HA HA HA HA, jag döööööör! What a night!

2009-12-27 @ 12:22:27
Postat av: Zara

Händelserik minst sagt ;) Hoppas ni hittar nycklarna

2009-12-27 @ 13:35:41
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: anna

Haha oj, vad tur att det slutade bra iaf :)

2009-12-28 @ 21:32:16
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0