leta efter likadana sandkorn i en öken.

"nu har någon dött, vem? anders?" det var min första tanke när jag kollade ut genom nyckelhålet.
Jag hade spenderat min natt med att kolla på sex and the city filmen sen beslutade jag imorse att ge mig själv en lång och behaglig sovmorgon.
Det började med att jag blev väckt av ett telefonsamtal, sen somnade jag om och vaknade av att någon knackade.
"Grannen som pysslar med något tänkte jag".
Sen plingade det på dörren.

Jag skyndade på mig kläder och gick och kikade i nyckelhålet och ser en.. polis ..?
"vem har dött, vem har krockat, vad har hänt?" mitt hjärta gick i 180 och jag öppnade dörren sakta men säkert.
Mannen sa "förlåt väckte jag dig?"
Med mina ihopklibbade ögon försökte jag läsa vad det stod på hans jacka. väktare stod det med fet gul stil.
"Jaha, nej ja, jo du väckte mig. Vad är det?"
Då skulle han in och mäta elen. Jag frågade varför han skulle göra det när han stod och pyssla med elskåpet.
Han svarade något som jag inte alls förstod vad det var för svar, gick in i ena örat och ut ur andra.
När han gick kände jag mig lugn och tänkte "Puh!! inget som hänt iallafall, skönt det."

Efter att ha funderat lite på vad han sa om att varför han mätte elen så fick jag inte fram något konkret varför han mätte elen, efter att vankat lite morgontrött i lägenheten började jag bli nojig och gick fram till elskåpet och stod och kolla.

"Har han riggat något? Ska de mörda oss? eller har de satt upp en kamera för och se när vi går så de kan göra inbrott? Varför?"

Är fortfarande lika nojig men vi får hoppas på att han var ärlig.

Senare skulle jag ta på mig ett par strumpor och kom på att min kära sambo tvättade igår och var snäll och tog med min tvätt.
Jag öppnar lådan och tänker "nu ska jag ta ett par av mina nya strumpor från London" (jag inhandlade ju 24 par nya svarta sköna strumpor där).
När jag öppnar lådan finns inga svarta, eller jo några men typ 10 kanske.

Jag förstår inte, är jag ensam om detta eller har ni tjejer där ute också en pojkvän som tror att tjejer inte har helsvarta strumpor på sig?
Min sambo har stulit alla mina svarta strumpor, han har BARA svarta strumpor.
Han gör inte ihop dem till en boll i lådan heller så om jag ska leta på mina rätta par så är det ungefär som att leta efter likadana sandkorn i en öken.

Jag får väl helt enkelt sluta använda svarta strumpor och sluta att öppna dörrarna för främmande människor.

Nu ska jag iväg och arbeta!

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: mamma

han läste väl av elmätaren men man ska ej öppna för okända säger de flesta. På tal om strumpor då vet man ej svarta till dig men vilken färg ska man ta då när man handlar åt dig??? Kram:-)

2009-12-02 @ 11:56:44
Postat av: malin

haha har typ samma problem med strumpor, fast lite annorlunda, jag snor hans ;D Fast han rullar inte heller ihop sina så man får ju leta!

2009-12-02 @ 12:38:17
URL: http://maliinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0