vänterum

Igår mådde jag illa hela dagen, bara kändes som jag skulle spy hela tiden.
Sedan när jag kom hem så fick jag jätte ont där blindtarmen sitter, verkligen jätteont.
Så jag ringde till sjukrådsgivningen och pratade lite.
De tyckte att jag skulle åka iväg till akuten så jag åkte dit och de fick ta blodprov (fan hur många rör som helst)
& så satte de in någon otäck slang i min arm som kändes väldigt obehagligt (som de också nästan glömde ta ur)
sen så börja jag frysa & skaka & var nära på att svimma, men det gick bra, Anders fanns ju tillhands & gjorde mig lugn.
Sen kom en kirurg & kolla lite på mig & sa att jag skulle kolla äggstockarna.
Så då fick jag göra det & det är helt okej med dem & inga fel där.
Sen blev jag ju hemskickad & har fortfarande väldigt ont & mår illa som fan.
Men jag ska vila & så får vi se om det går över vilket jag innerligt hoppas på.
Annars så blir det åka in igen & de får kolla så det inte är cysta eller blindtarm.
Håll tummarna för mig nu att det är okej alltihopa & att det går över.

När vi satt i väntrummet & när folk kom & gick blev jag så nyfiken, undra vad de gjort, vad som hänt?
olycka, slagsmål osv osv.
Vi fick ju vänta ganska länge många gånger i många timmar.
förstår inte hur de kan gå så segt.
Men de kom & sa att de var tvungna att prioritera om lite, så antagligen hade det hänt något med någon,
vilket gjorde mig ännu mer nyfiken.

& när jag var på sjukhuset idag var det mycket folk där, överallt.
undra vad de gör där & vad som hänt? herregud vad nyfiken jag är!

Det är iallafall underbart att vi har sådan fin sjukvård i Sverige, uppskattar verkligen den.
även om de kan uppfattas som dryga & ibland inte fatta något så är jag fortfarande väldigt glad
över att vi har en sån bra sjukvård!

Ikväll ska jag träffa tjejerna & bara ta det lugnt, vill verkligen träffa dem med eller utan värk!

Ta hand om er där ute & ta en dag i taget & glöm inte bort att visa er uppskattning till de ni tycker om !

Kommentarer
Postat av: Bella

Ajdå.. Så det var inte blindtarmen alltså? Skumt.. Du kanske är gravid :O Haha

2009-02-06 @ 15:26:01
URL: http://greekfreak.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller tummarna för dig :) <3 visst blir man lite nyfiken när man ser alla springer omkring & så där ju :P

2009-02-11 @ 17:14:09
URL: http://maliinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0