Hon vill ha puls

Det är lite creepy när man har en puls som ligger mellan 84 - 105 i viloläge när man egentligen ska ha mellan 50-70 i viloläge.
Hjärtat slår hårt så att det känns.
Vågar nog inte träna idag.

Och ja, jag var på jourcentralen i lördags och kollade upp det, tog prover och EKG. men det visade ingenting.
Så nu väntar vi bara på resultatet från blodproverna, själv tror jag att jag har struma, eller sköldskörteln inte fungerar som den ska om det ska förklaras lättare.

Iallafall när jag var där i lördags kväll så skulle jag ta blodprov och det har jag gjort typ 10 gånger detta år efter alla mina läkarbesök, och det har aldrig gjort ont eller känts vilket har varit skönt. Men denna gång, fyhelvete vad ont det gjorde.
Först hitta hon inte ådran och jag sa att andra armen hade en ven som syndes men icke vi kämpar med armen som inte har någon ven (idiot) ..
Och ja, hur blev det då? Hon stack åt helvete hårt och ryckte ur nålen i en sån kraft att det blev en reva efter den.
Och vad hände dagen efter, blå i hela armvecket och kunde inte röra armen!
Jag har varit rädd för blodprov och sprutor hela mitt liv men kommit över det dom senaste gångerna men sen ska läkarvården låta en sån jävla amatör hållas på att sticka sönder min arm, klart jag blir rädd igen!

Det jobbiga är också att hon kommer ju aldrig få reda på att hon gör fel heller, för om jag skulle säga emot henne skulle hon bara fnysa eller skratta åt mig och förklara lugnt och sansat att hon är distriksköterska och har jobbat med det i si och så många år och undrar om jag skulle kunna göra det bättre.

Vad gör man i sån situation? hm.

Nu blir det att åka iväg & fira Andreas i Gällersta sen blir det nog att försöka få ner pulsen som inte vill sluta.

Ttyl !

Kommentarer
Postat av: anna

Vad läskigt, hoppas du blir bättre snart :)

2009-07-21 @ 10:06:21
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: BLONDYS

men stackare!

inte bra att hjärtat knepar ju :/

hoppas verkligen att det går över snarast!



Jag har också stötit på "hårdhänta" läkare och tandläkare, man blir ju inte så sugen på att gå dit igen då liksom :/



Ja, jag har alltid velat ha ett eget place först liksom :) vi fårse helt enkelt.. går han med på att jag fixar allt så kan han blli med haha :'D

<3

2009-07-21 @ 13:29:33
URL: http://wictoriawester.blogg.se/
Postat av: BLONDYS

haha ja visst är dom, små sångfåglar! ^^,



ja, vad tycker du jag ska skriva då? :'D haha sötnos <3

2009-07-21 @ 19:47:29
URL: http://wictoriawester.blogg.se/
Postat av: froidan

Men usch va läskigt :S Vad menas med struma då? Kan man göra nåt åt det?!



<3

2009-07-21 @ 21:47:40
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: froidan

JAha okej. Men gud, undra vad det kan vara då?! :S

Hoppas det ej är nåt allvarligt! Har du vart mkt stressad eller så nåt då?

<3

2009-07-22 @ 10:52:27
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: BLONDYS

men shit va duktig du är & går morgonpromenader ju! Det är inte många som orkar och har motivation till det! :)



Ja, hmm.. Opepp, det är ju alla ibland, jag också, och då vill man helt enkelt inte, man måste ju vilja, det svåraste är ju att dra iväg sig till gymmet.. Men ja ska se om jag kan knåda ihop ett inlägg omd e :) haha :)



<3

2009-07-22 @ 12:10:32
URL: http://wictoriawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0