3,5 av 5 poäng



"Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden
är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska tv-versionen av "Vem vill bli miljonär?".
Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk.
Ingen tror att han, en pojke från slummen, ska veta de rätta svaren.

Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga
för att förklara hur han kunnat känna till alla svar.
För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans liv på gatorna tillsammans med sin bror,
om människorna som korsat hans väg och, inte minst, historien om Latika,
 flickan han älskat och förlorat. I varje del av hans berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat
."

Slumdog millionaire såg jag i fredags & som rubriken berättar så får den en 3,5 av 5 poäng.
Därför den får den låga poängen var för jag hade högre förväntningar av filmen!
Men den är ju helt klart värd att se, verkligen en bra film, men inte så himla gripande & stark som jag trodde den skulle vara, men det kan har med att göra vad man är på för humör också.
8 Oscar har denna film fått & det kan jag verkligen säga att den var värd iallafall!
Men jag tyckte den inte kändes så jätte verklighetstrogen, för sådana änglar som Jamal i filmen finns ju inte.

Jag rekommenderar denna film att se iallafall, men ha inte så himla höga förväntningar av den bara!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag hade oxå höga förväntningar av filmen så jag tyckte inte den var bra alls när jag väl såg den :S

2009-03-24 @ 07:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0