Köpstopp

Var inne på Nerikes Allehanda förut och läste lite och ser en kvinna som har en blogg som heter Anna Levin (gå in på NA och läs om ni är nyfikna sen) som ska under 1 år ha köpstopp.
Köpstopp = inga kläder, ingen resturang mat, inga drinkar, ingenting!
Det hon får handla är mat till familjen och kläder till barnen.

Alltså vilken utmaning, där har vi utmaning på HÖG nivå.
Jag skulle aldrig i hela min värld klara det.
Jag kan knappt klara det nu när jag sakta men säkert inser att mitt konto snart är nere på 0.

Visst jag skulle kunna skippa resturangmat och luncher även om de nu är himla mysigt att gå ut och äta en kväll,
men det är lika mysigt att grilla på balkongen eller träffa några vänner och laga mat ihop. Men kläder, no way att jag skulle klara, jag får panik varje helg och hittar ingenting i min garderob. Fast visst, har man vänliga kompisar/syskon så kan man ju låna av dem. Inga drinkar på krogen, ja, det borde ju funka för jag dricker ändå inte mycket ute på krogen. Men då gäller det att man har blivit bjuden innan man går ut.
Det skulle vara väldigt väldigt svårt vilket som.

Det ska bli intressant och följa hennes blogg och se hur det går för henne.
Förstå vad mycket pengar man måste spara..

Kommentarer
Postat av: froidan

:D Kul, får se vad jag hittar på för tävling då :)

2009-05-19 @ 13:43:58
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: johanna

men om man dricker eller lånar kläder av någon annan så känns det som att man bara är snål, förstår du hur jag menar? då skulle man ju licksom inte få ta emot eller nått,Och då skulle det vara en ultimat utmaning! För lever man på någon annans så tycker jag bara att man är snål och det är rätt fult! Jag skulle fan aldrig klarat! hah

2009-05-19 @ 20:44:07
URL: http://johannastic.blogg.se/
Postat av: L

Låter svårt, men borde göra samma sak. Det här med att inte ha jobb längre, det är första månaden jag inte har min vanliga inkomst och det här med att shoppa hejdlöst är inget som funkar längre, lite svårt bara att få in det i hjärnan :( Men hoppas hon klarar det!

2009-05-20 @ 02:39:11
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0