utan anledning.

2 jobb sökta idag - check.
Fattar inte hur jag inte kan få jobb lät egositskt men jag söker ju iallafall 1 - 5 jobb per dag och har gjort det
i snart 1 ½ månad.

Nu till rubriken, utan anledning.
Just det precis det.
Jag HATAR när man har den här konsitga dåliga magkänslan, när man känner att tårarna
skulle kunna spruta när som helst, när man bara vill lägga sig i sängen med mp3n och dö.
När man bara vill vara själv (fast jag är det varje dag).
Jag hatar när man har den känslan utan att ha en anledning.
Det är en annan sak om det hänt något.
Men det har ju inte hänt något, förutom att jag fortfarande är arbetslös vilket är jobbigt.
Men det kommer ju dyka upp ett jobb snart, hoppet är inte borta.

Jag tror alla känner igen sig i den känslan, att vara "ledsen" men inte ha någon anledning.
Och det tycker jag är sjukt jobbigt.

Jag skulle behöva ett litet torp på landet som jag kunde rymma till och låsa in mig när jag känner mig såhär.
Känns som att man har jätte stor press på sig, men jag har ju inte det?

Sen såg jag en sak idag, som jag inte ville se.
Men det är heller ingen big deal inget som man behöver hänga upp sig på.
Förstår inte riktigt vad som händer med mig?

Var är tjejen som skratta åt allt och som ville vara bland människor hela tiden, som var på gång
och träna och tyckte livet var roligt vägen?
Vart är hon, vill finna henne igen..

Kommentarer
Postat av: johanna

jag kan verkligen förstå hur du menar, och jag kan garantera dig att allt detta är arbetslösheten som spökar. precis så där kände jag. ingen anledning sammtidigt som magkänslan fick en att tro att man hade tusen eftersom man bara ville gråta, gömma sig, vara ensam när man egentligen inte gör ett skit. Komplicerat och konstigt. Man tappar orken för att man inte gör något! Men du reser dig igen, var du inte på arbetsintervju hörde jag? Så bra på jobb som du är så har du säkerligen ett snart!

PUSS <3

2009-05-11 @ 20:17:15
URL: http://johannastic.blogg.se/
Postat av: Sofia

Även jag kan verkligen förstå hur du menar. du har väl inte glömt bort att jag gick hemma från studenten tills jag åkte som au pair. I feel you sister

2009-05-13 @ 06:59:30
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0