yoghurt

Jag har alltid varit en yoghurt älskare och tycker det är gott.
Men på morgonen när man ska äta yoghurt är det för äckligt.
Det är beskt och svider i den lilla munnen som bara känt sitt egna saliv hela natten.
Det blir typ en sur smak av mjölk efter första skeden.
Och nej, jag äter inte smaksatt sockeryoghurt utan vanlig naturell med bär i.
Hade jag ätit smaksatt hade det nog inte varit några problem, men i naturell är det 0 sockerbitar i
i smaksatt är det 13 sockerbitar i!
Det ni, det fick jag lära mig på Skebäck.
Och i ett oboy paket är det 136 Sockerbitar!!!

Men om man äter yoghurt på kvällen/dagen så är det inte alls lika beskt och surt.
Men just på morgonen, det nästan svider i munnen och man ryser till i hela kroppen.

Jag funderar på att ändra mina frukost vanor, men ett yoghurt paket är rätt billigt
för mig, för det räcker så länge om man äter en skål om dagen på morgonen.


Jag lämnade tillbaka mina skor häromdagen och köpte en present till Anders igår istället för skor!
Han fyller ju imorgon, blir en stor man!
Ska bli så himla kul och ge han hans presenter för jag vet att han kommer bli så himla glad!
Kan skriva imorgon kväll vad han fått!



Var & hälsade på min syster igår, det är så mysigt och hälsa på henne, kanske kan flytta in i deras källare ;) haha!
Tog ett kort på min och Tors hand, min hand är väldigt stor mot lilla Tor <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0