living the dream

Fyfan säger jag bara!

Denna dag börja perfekt, träffade min underbara syster och sötaste Tor.
Vi åkte och ögonshoppa lite och sedan hem till mig för kaffe, sen var jag barnvakt (vilket gick superb!)
och sedan åkte sötnosen hem med syster och då gick det utför.

Egentligen gick det inte utför utan innanför min kropp gick det nedför.
Jag HATAR att säga nej, sa nej till jobb för att jag inte kan imorgon för jag har annat jobb.
Och då får jag ångest! Men jag kan ju tyvärr inte annars skulle jag ju stallt upp såklart!

Och FYFAN vad jag är trött på att inte veta vad jag vill.
Jag har praktiskt taget "självmant" sagt upp mig från Deiles i och med att jag aldrig har tid/lust att jobba där.
De dagar jag är ledig är vardagar och då finns det inga extrapass att ta och de FÅ helger jag har ledigt har jag väl inte lust att jobba där.
Plus att jag tycker det är en väldigt konstig arbetsplats pga. vissa saker som jag även tagit upp med the boss..
Så ja, jag har praktiskt taget slingrat mig ur det jobbet både självmant men ändå inte.

Och sen i December får jag reda på om jag får vara kvar på Lundbergs eller inte eller ja, antingen som extra jobb (5h/vecka) eller som nu 18h/vecka.
Och jag klarar mig inte på 18h/vecka.. :-(

FYFAN VAD JAG HATAR ATT VARA VUXEN !!!!!!

Jag vill inte orkar inte byta jobb, vill vara kvar med alla söta goa tjejer jag jobbar med, de är helt underbara hela bunten och min chef är bäst! Men jag har inte riktigt "råd" att bara jobba extra.
Pengar är inte allt och jag ska vara glad att jag har ett jobb ens och att jag får spendera mina arbetsdagar tillsammans med dessa underbara tjejer.

Men när det tar slut då?
Vad händer sen?
Vart ska jag ta vägen?
Resa? Plugga? Dö?

Tänk om man bara kunde ha någon som fixa allt och sa till en vad man skulle göra...

Jag vill fly från vardagen.
Jag är otacksam och eländig just nu.




Kommentarer
Postat av: syster

Nej...nu tänker du fel... vänd på det här nu...det är ju det som är det FINA med att bli vuxen..att ingen säger åt dig vad du skall göra.. tänk när du var liten då längtade du bara efter denna frihet att faktiskt få bestämma själv.. och nu har du den, så njut av det..att ha hela framtiden i dina händer.. o vad som helst kan hända :-) Du är så ung o kan göra allt vad du vill..att hoppa på nånting betyder ju inte heller att man inte kan ändra sig sen.. om man t.ex. börjar på nån utbildning eller så.. Du kommer fundera många ggr på vad du vill göra när du blir vuxen...även när du är 30, tro mig! Men...njut nu av din frihet istället för att förkasta den :) Kraaam



PS:tänkte bara..ska du verkligen skriva sådär om din f.d. arbetsplats här? tänk om de läser din blogg...

2009-11-03 @ 22:14:41
Postat av: Sofia

men snart kommer jag hem och piggar upp dig med äkta amerikanska jelly beans! ;) Skypa snart?



Och angående Culture Care-bilden. Funderar du på att åka som au pair????

2009-11-03 @ 22:25:21
URL: http://sofiainusa.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag både håller med dig och inte. Jag skulle också vilja ha någon som kunde fixa ett jobb åt mig hemma, för det klarar jag tydligen inte själv.



Men jag vill inte ha någon som säger åt mig vad jag ska göra..



Att du inte börjar plugga ? Har du inget som intresserar dig mer än annat ? Dom har ju ändrat avtalen mycket nu så det är en liten låne del och stor bidrags del, så det är nu man ska passa på!



Se möjligheten istället, du är ju fortfarande så pass ung att du kan ändra dig 100ggr till och det är en stor fördel..



=)



2009-11-04 @ 11:08:38
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0