Studentpepp

Jag är så glad att jag gick iväg till Studievägledaren och talade med henne om vad man vill plugga till.
Jag LÄNGTAR så efter att få börja studera att få lära sig något nytt och spännande och något man tycker är kul att studera till.
Det är ju sådan skillnad på Gymnaiset och Universitetet, på gymnasiet hade du ju Samhällsprov, relgionsprov, läxförhör i Engelska etc. etc.
Det var ju massor med olika lektioner och saker som man kanske inte tyckte om, jag gillade inte matte tex.
På universtetet så får DU välja själv det DU vill studera och bli och bara fokusera på just det ämnet.

Det är därför jag är så peppad, förstå och få välja vad man vill  som man är intersserad av och som man vill arbeta med och sen finns det människor som lär mig massor av nya spännande saker om just det jag tycker om!

Jag sökte igår till Juridik kursen, det är egentligen försent att söka men man kan alltid hoppas att man får komma in som reserv.
Och i april ska jag göra högskoleprovet (SUCK!) kommer aldrig klara det, gjorde lite tester på internet igår och jisses vad svårt det var.
Fråga 21: (1) Vinkeln är 180 grader, (2) Vinkeln x är 20grader.
I vilket svar får du tillräckligt information?
A: i (1) och (2)
B: i (2) men inte (1)

osv osv..
Det kanske hade varit bra och gjort det provet när man gick på gymnasiet.

Jag tänker göra högeskoleprovet för att öka mina chanser att komma in på det programmet jag vill.
Och så tänker jag gå juridiken för att det är bra att lära sig + att man får lite poäng att ta med sig när man söker.

Vilket dåligt inlägg det blev, men jag är stressad och peppad så var tvungen och dela med mig av mitt pepp.

Sen undrar jag, ni läsare som inte har studerat eller studerar, har ni funderat på att studera? Isånafall till vad? :-)

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: Zara

Jo men han måste ju ha ett jobb hemma i kumla för att kunna försörja oss också :P Vi kan ju inte flytta dit och hoppas att vi ska kunna försörja oss. Vi eller en utav oss måste ha jobb.

2009-11-18 @ 11:50:09
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Ronja Blomqvist

ska du börja plugga på univeristet sarah? :D vad vill du plugga om det inte blir juridik?

2009-11-20 @ 16:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0