Frukost?

äntligen har jag fått en ny & fräsch dator.
Nej jag har inte köpt en ny utan min kära A omformatera den igår så nu går den ju som aldrig förr.

Egentligen skulle jag gå iväg från dator nyss men kom på att jag inte bloggat! :-)

jag tänkte berätta om min frukostupplevelse idag.
Frukost är väl bland det tråkigaste som finns?
jag tyckte det var kul förr och köpa goda ostar och mackor och allt, men sen tröttna jag på att handla varannan dag.

Jag äter då inte bröd till frukost utan knäckebröd med kanske en skiva ost eller keso på och lite gurka och sen lite fil till med havrefras och solrosfrön och linfrön i. Det är väl rätt så gott, iallafall nyttigt om inte annat.

Men igår bestämde jag mig för att prova att bara äta frukt till frukost idag och se hur man står sig på det fall man blir mätt och håller sig mätt.
Mitt resension är:
Det var väldigt gott och man kände sig fräsch och fick en vitaminkick på morgonen vilket gjorde att jag kunde hoppa över kaffet. + poäng.
Men jag blev ganska så hungrig runt klockan 12 (åt frukosten kl 09:30) annars brukar jag bli hungrig vid ett.
Och om man börjar tidigt på jobbet och måste äta frukost runt 7 så blir det ju lite för lite frukost.
Dock kan man ju äta mera frukt tills klockan tolv.
Minus poäng är att det var dyrt, eller blir dyrt i längden.
Jag åt banan, päron och apelsin och nektarin. och det gick på 25 kr (dock har jag för två dagar).
Så det är ungefär 25kr varanan dag, så gillar man bröd kan man likagärna återgå till sitt vanliga frukostvana för det är lika dyrt, dock onyttigare.

Mina betyg blir ....... *trumvirvel*.....*spänning* ..... 2 ½ av 5 poäng.
+ nyttigt.
- dyrt.


Det var det! Spännande inlägg va?
Nu ska jag dra iväg till gymmet!

Ttyl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0