Polis = trygghet

Varför finns det parkeringsplats för rörelsehindrade framför skridskobanan?

fan vilket väder vi har, regn! I love it.
Synd att man inte var ledig idag då kunde man burra ner sig under täcket och läsa ut en bok med lite varm choklad.
Fast det är kul och arbeta när det regnar för då har folk inge bättre för sig än och springa på marieberg.
Hoppas att kvällen går fort så jag får komma hem och hoppa i mysdressen!

Idag var det en promenad dag för mig men jag struntade i det när jag kollade ut genom fönstret.
Funderade en stund på gymet, men insåg snabbt att det inte skulle hinnas med då jag har lite sysslor att uträtta innan arbetet.
Så jag fick göra lite övningar här hemma, gjorde alla jag kunde komma på, ryggövningar, situps, armhävningar, benövningar osv. tog även fram mina gamla tidningar och kollade efter fler övningar i dem så det blev ett bra träningspass här hemma ändå.

Kollade på S.O.S Gute igår och kom och tänka på när man själv var ung & dum (ung är jag ju fortfarande, men yngre) då hatade man polisen och blev arg när de kom och pajade festen eller snodde ens öl.
Jag och min kusin hade en pratstund en gång om polisen och då berättade hon att hennes mamma kände sig trygg när hon såg polisen och jag och min kusin kunde inte alls förstå det och tyckte att man blev nervös när man såg dem.

Idag har jag verkligen ändrat den uppfattningen, jag känner mig trygg när polisen är i närheten och åker runt eller patrullerar. Dock kan jag bli lite nervös när jag kör bil och polisen är nära men det är en annan sak, då blir jag bara rädd för att jag ska göra något fel och få böter.
Polisen vill ju bara ungdomarnas bästa, de vill inte att de ska bli aspackade och slåss eller tjejer ska vara omedvetna om vad som händer och bli sexuellt utnyttjade.
Polisen gör en bra insats när det gäller sådant, sen finns det några fall man tycker de är helt bakom flötet.
Men så är det med allt, man kan inte få allt perfekt.

Jag skulle vilja bli polis, både "ute" polis och kriminolog, men det är way to much studing for me.
Men vem vet, framtiden kanske ändrar sig.

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: froidan

Nej asså han har ju hållt på såhär ganska länge, men det går i perioder. Finns nog inte så mkt att göra, det är mest han som är envis som bara den. Han svälter ju inte direkt, utan har han gått ett tag utan mat så äter han massor sen. Sen får han ju välling, sen typ mackor osv. Men det är frustrerande just då, när man sitter med han och han vägrar äta liksom ;/

<3

2009-10-16 @ 10:46:11
URL: http://froidans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0