En positiv känsla

Jag bara spruuuudlar av energi!
Vilken dag!


Det började med att alarmet ringde klockan SJU (!) och mitt alarm är fruktansvärt, världens sämsta signal (ska byta) och så fattar jag inte hur man stänger av eller fall man snoozar och när man är trött så fattar man ännu mindre, iallafall jag var trött och täcket var alldeles lagom varmt och sängen perfekt mjuk, då ska man tvingas gå upp för en kurs och behöva gå upp i kylan och hela vägen till garderoben och ta fram kläder för man är så frusen och så är man så kissenödig också så man måste stanna på vägen för att gå på toaletten. jag tror att ni känner igen er.
Sen gick jag till kursen och framför mig står en man med parkinson i ena armen så det bara darrar och ni vet man kan verkligen inte fokusera på något annat än bara den darrande armen, men tillslut börja jag fokusera efter att ha stirrat på armen i 10 minuter och druckit 2 koppar kaffe.
Sen börjar jag fnittra, varför? Jo för att kursledaren låter PRECIS som Roy i roy & roger "macken".

Tillslut så börjar kaffet slå till och jag börjar komma i mitt rätta jag, missat början på kursen i mina egna tankar men what the hell, det gick ju bra ändå!

Det var en mycket givande kurs som gav mig själv som person i mitt privatliv mer än vad jag tror att det gjorde för mig i jobbet. Han prata mycket om att skaffa sig positivtet och fokusera på det och ha rätt inställning.
Det var ju såklart i huvudsyfte för att vi skulle ha kul, sälja mer, vara positiv mot kunder, utstrålning, och ha rätt inställning på arbetet, men jag tyckte att detta är perfekt för mig själv som varit lite nedstämd och fick en kick i arslet nu att sluta deppa börja steppa! :-)

Ens personlighet består av:
10% Livsomständigheter (fall man vunnit på Lotto, någon nära vän har dött etc.)
50% Gener (från dina föräldrar och släkt)
40% Påverkar du själv.
Tänk att vi har hela 40% att påverka oss själva med! Det är ju hur mycket som helst.
Men ändå så grubblar vi mest över de 10%, våra livsomständigheter.
Varför inte börja fokusera på de 40% vi har att påverka?

Och visste ni att 80% av vårat liv går vi och funderar på framtiden och det som varit istället för att leva i nuet.
Skit i framtiden, ta en sak i taget, lev nu och lös saker när de kommer på vägen!
Det är något jag verkligen inte kan, men efter att jag sett och hört detta idag ska jag verkligen börja ta vara på vardagen.
Jag har 80% av min tid som jag grubblar på oroheter för framtiden, de kan jag ju ägna åt annat att tänka på.
Som tillexempel hur bra man har det!

Sen sa han att man ska börja skriva ner de stunder man tycker är positiva och om någon kväll på krogen varit alldeles perfekt och lyckad så ska man skriva ner det, och allt i positivt ordalag.
Sen kan man gå tillbaka och läsa det och veta att man är lycklig!

Helt perfekt!

Långt inlägg nu, men idag fick jag min efterlängtade lönespec. och nu har jag gjort upp en budget för Oktober månad och det ser ut som det kommer inhandlas lite höstkläder denna månad! Alltid kul :-)

Nu ska ni få roa er själva, jag ska laga mat nu!

Gå ut & sprid lite glädje med er istället! :-)

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: Z

"Gå ut & sprid lite glädje med er istället! " Haha du låter som en predikande präst asg

2009-09-24 @ 08:01:41
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: anna

åh, låter som en jätte spännande kurs och bra skrivet gumman! det vill jag höra mer om när vi ses!

2009-09-24 @ 23:33:45
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0