fina du

Jag ser framför mig ett år av saknad, ett år av längtan, ett år av oro, ett år av glädje för hennes skull.

Vi hörs inte varje dag, vi ses inte varje vecka, vi är inte tillsammans hela tiden.
Ändå så vet vi allt om varandra, när vi väl ses så är det som vi sågs igår, vi är alltid tillsammans fast ändå ifrån varandra.

Hon har tröttnat på kylan, hon har tröttnat på vardagen och ger sig ut på äventyr, äventyr på andra sidan jordklotet. Jag är glad över att jag har en vän, en andra hälft, en familjmedlem som är så tuff och modig.
Jag längtar efter att få höra allt om hennes resa, jag längtar att få höra allt hon varit med om.
Jag längtar så mycket till den dagen hon kommer hem och vi får sitta och prata igen och dricka te och skratta tills magen värker.
 
Hon har inte ens åkt än men ändå så gör det ont i mig att veta att hon inte kommer vara några kvarter bort, det gör ont i mig att veta att jag inte bara kan lyfta luren och ringa, att veta att jag inte kommer att dricka vin tillsammans med henne på ett bra tag, att veta att vi inte kommer peppa varandra inför träning på ett tag, att veta att jag kommer sakna henne så mycket.

Men samtidigt är jag så himla glad, så glad för hennes skull att hon åker iväg och får uppleva allt som hon vill uppleva.
Jag vill att det ska gå snabbt, att tiden ska vara ungefär som ett plåster som man rycker bort fort.
Det gör ont mentalt innan och sen ömmar det lite och sen är det bra igen.
Jag vet att det kommer vara som att rycka bort ett plåster för 1år går så fort.
Men ändå känns det så länge.

Älskade Kusin, jag önskar dig all lycka i världen och jag älskar dig så mycket att jag vill ha dig nära mig hela tiden.
Jag kommer sakna dig så mycket och jag längtar tills vi kommer att ses igen, till dess så vill jag att du har världens roligaste resa och har massor med historier att berätta när du kommer hem! <3





Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad fint skrivet allra käraste du. "Vi är alltid tillsammans fast ändå ifrån varandra". KOMMER SAKNA DIG!!!



2010-12-23 @ 10:54:51
Postat av: Sofia

Har läst detta hur många gånger som helst nu. Jag är så glad att jag har en så världsbäst kusin som du. Jag kommer sakna dig så in i bängen!

2010-12-25 @ 00:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0