AFB = Anonyma Facebook beroende

hej. mitt namn är sarah och jag är facebook beroende..
hej sarah..

det är ju fan sjukt.
jag och min kära kusin S disskutera saken igår då vi kikade i cosmo och såg en artikel angående internet beroende.
det sades "om du inte skriver vad du gör/gjort på din statusrad eller om det inte kommer upp någon festbild/bild-på-det-du-gjort på internet eller vännerna skriver om gårdagen så har det aldrig hänt."

haha, sure thing tänker ni, så är det inte alls.
men tänk igen.
nu vet jag inte om ni är lika besatta som jag är, nu påstår jag inte besatt som jätte besatt men jag måste erkänna att jag har ett behov av att gå in på FB och kolla vad andra gör och skriva vad jag gjort och lägga upp bilder.
och varför egentligen?
hur många egentligen bryr sig?

när jag är inne på FB så läser jag och kollar på bilder på de närmsta vännerna och sen sluddrar jag  bara förbi de andra. jag bryr mig inte om någon ska åka till thailand etc.
så varför skriver då JAG själv vad jag ska göra, who the fuck cares?

visst så tycker jag ändå att det är ett bra sätt att hålla kontakten med varandra.
som tex. jag och Zara visste inte så mycket om varandras liv sen hon flytta osv. men nu vet jag vad hon gör hon vad jag gör och vi skriver till varandra vilket är skoj.
men som allt annat shit.

nu skulle jag gå och lägga mig men ville snabbt in och kolla FB och även skriva att imorgon åker jag till Sthlm för lite nöje. Men vaaarför? mina föräldrar vet det, mina vänner vet det, alla mina nära vet det och resten av de andra bryr sig inte.
haha. sjukt.

iallafall så har jag och min kusin bestämt oss för att "facebook-fasta" varje måndag och förhoppningsvis få det till flera dagar än just måndagar.
inget FB på måndag, då nås jag på telefonen som jag förövrigt ska börja stänga av när jag går och lägger mig.
är det något riktigt viktigt så ring hemtelefonen!

cybervärlden, ja det finns många postiva och negativa saker med den.
mycket positivt men ändå.. vi är lite för belastade..

Nu ska jag sova för tidig uppstigning imorgon.
Detta inlägg blev verkligen några vuxenpoäng på!

God Natt & Kram från Tant Sarah!

Ttyl!


ps. kom på mig själv med "är det något viktigt ring hemtelefonen.. ja, man ska väl vara tillgänglig 24-7 är det inte så?

Kommentarer
Postat av: Zara

Haha ;)

2010-01-07 @ 08:34:07
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finner bara ett ord BRA!Sarah efter alla år som mamma sagt stäng av mobilen på natten. Många vuxen-poäng!!! Kram morsan:-)

2010-01-07 @ 10:01:09
Postat av: Sofia kusin

Ser nästan fram emot måndag alltså! För när man väl har bestämt sig är det nog skönt att "slippa" på ett sätt. Det tar ju en jävla massa tid, tid som man kan lägga på väldigt mycket vettigare saker! Bra inlägg!

2010-01-07 @ 18:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0