Jag har lurat mig själv för många gånger nu


Damer & herrar, pojkar & flickor, män & kvinnor!
Jag är så jävla stolt över mig själv.
Fan vad nöjd jag är.

Jag känner mig så otroligt stark.
Vet ni varför?
Jo, för jag vågat säga ifrån, vågat stå på mig, vågat säga vad jag tycker.
Tre gånger på en vecka!

Den senaste tiden, senaste året har jag känt mig överkörd, utnyttjad och ja, överkörd.
Jag säger ja till allt, jag gör allt som någon ber om, jag säger inte ifrån.
Men nu har jag sagt ifrån tre gånger på en vecka.
Det har inte hänt något, ingen har sagt att den hatar mig, ingen har blivit sur eller arg.
Utan snarare tvärtom de har tyckt jag varit tuff och modig.

Ett exempel var ett företag som jag var på intervju hos för ett tag sen som tyckte jag var för ung och inte hade så mycket erfarenheter, då så sa jag ingenting och bara höll med.
Jag skulle höra av mig till detta företag i höst nu bad de om och då skrev jag klart och tydligt i mitt mail jag skickade nu om vad jag tycker om åldern...
" Jag hoppas att min ålder som du ansåg var för svag kan blundas över.
Erfarenhet får man genom sitt yrke och livstil men man måste börja bygga dessa erfarenheter någonstans och jag vet att jag kan bygga upp ännu mer erfarenheter än jag redan har snabbt och enkelt med er.
"

Det jag skrev är ju inte på något sätt otrevligt utan mera stå upp för sig själv.
Och när jag hade tryckt på skicka kände jag mig så jävla stolt!
Så glad, för det var ju det jag ville säga honom på intervjuen.
Ålder är inte så jävla pjåkigt, vem säger att jag säljer sämre än en 45åring?
Det var iallafall ett exempel på hur jag gjort för att stå upp för mig själv!


Så gott folk, våga säga nej, våga säger ifrån, våga säga vad ni tycker!
Det är inte så jävla farligt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

You go girl! Ålder är bara en siffra, den säger inget om dig :) Fortsätt att stå upp för dig själv!

2010-09-13 @ 21:18:48
URL: http://devackra.com
Postat av: Anders

Jaaa, du är modig o stark + det du skrev var för jävla bra! <3

2010-09-14 @ 07:55:28
Postat av: anna

Du är så himla bra sarah!! jag borde vara mer som du :)

2010-09-14 @ 17:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0