arbetsmoral

jag måste erkänna att jag fortfarande är neggo, vet inte vad det är för fel på mig men humöret har försvunnit.
eller nej, inte försvunnit går i omgångar, positiv, framåt, negativ, bitter, trångsynt, glad och skrattig.

en sak jag kommit på som stör mig något otroligt mycket.
det är folk som aldrig lär sig passa tider! så respektlöst att komma försent.
jag själv är en sån person som alltid får vänta 10 minuter för jag alltid är 10 minuter för tidig (också jobbigt ), förstå om mötesdeltagaren är 10 minuter försen också, då får man vänta 20 min sammanlagt.

Jag har ett gäng med tjejkompisar som alltid är sena, men det kan jag ändå acceptera för det är ändå mina fina vänner som bara ska träffa mig och om vi inte ska iväg på något viktigt så är det lugnt.

men när det gäller jobb, möten och viktiga detaljer då är det grymt irriterande.
jag tycker det känns som mötet etc. blir helt plötsligt väldigt oviktig när en person anländer 5-10 min försent.

nej. fy. jag funderar starkt på att flytta till Japan, de har mycket bättre arbetsmoral och lojalitet där.
tycker man inte sitt yrke, sin arbetsroll, sitt yrkesval eller sin position är viktigt och roligt då kanske man ska sadla om.

sen kan jag såklart ha överseende med förseningar pga olyckor, plötsliga möten etc. etc.
men annars tycker jag fan svenska folket får skaffa sig lite mer framförhållning, gå 10 minuter tidigare så kommer du alltid i tid!





måste bara tillägga att jag är faktiskt inte så arg och negativ som jag verkar.
igår hade jag faktiskt en toppendag och more to come.

så jag lovar att nästa inlägg ska bli ett glatt och roligt, återkommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0