hejdå slappdagar

snart är slödagarna förbi, snart får jag säga hejdå till lata dagar, sova tills man vaknar, äventyr och god mat.
på måndag säger jag hej till rutiner igen, träning, hälsomat och vardagsliv.

semestern har varit underbart utvilande, gjort precis det som känts rätt för dagen.
besökt grönan, umgåtts med vänner, badat med lilleman och hängt i hamnen i hunnebostrand, besökt Norge och ätit god mat i Helsingborg, åkt över till Danmark ätit röd pölse och köpt danska ostar och shoppat öl.

jag vill inte att semestern ska vara över, att räkorna och smögenbryggorna redan ska vara slut.
känns så tråkigt.
men i Oktober beger vi oss till Playa del inglés och äter god mat och dricker vin igen.
sen ska det ändå bli lite skönt att komma in i rutiner och längta efter skidåkning.

men jag hatar hösten, den får gärna vänta.
fyfan vad hösten är onödig.
halkiga löv, grått, trist, kallt, regningt och allmänt deppigt.

iallafall, nu när jag går in i nya rutiner och ska försöka bränna bort allt skit man ätit under semestern så ska jag börja med en träningsform HIIT, jag tänkte skriva om den lite sen så får ni läsa mer!

Nu ska jag göra en smoothie i vår nya OBH blender som kom med posten idag.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0