dag 12 - det här får mig att må bättre

vad får mig att må bättre när jag är arg eller upprörd?

choklad, i alla lägen. mörk choklad.
om jag är förkyld är choklad min räddare.
om jag är ledsen så tröstar jag mig med lite choklad.
om jag är arg så hetsäter jag choklad.
haha, vilken tjockis va?

fast chokladen räcker inte alltid till.
oftast så ringer jag mamma och får råd och tips och tröst av henne.
hon finns där i alla lägen och jag är så glad att jag har en sån bra mamma som finns vid min sida.
hon förstår, stöttar och lägger armen om mig och då känner jag mig trygg och lycklig.

om inte mamma svarar så pratar jag med min sambo som också alltid finns vid min sida och alltid stöttar och lägger armen om mig.
om inte han är hemma så ringer jag min syster som alltid kommer med extremt bra råd, hon säger alltid bra saker och ger en ett nytt tänk.
om syrran inte vill svara så ringer jag en av mina fina vänner som också alltid är så underbar.

oftast så brukar det bli en kompott av alla fyra ingredienser.
först en bit choklad och ett samtal till mamma.
en till bit choklad och prata med sambon och sen äter jag upp halva kakan och ringer min syster som ger mig bra råd.
sen tillslut när jag vräkt i mig hela chokladen så ringer jag en av mina fina vänner för "the final touch" av råd och stöttning.

sen mår jag bra och är lycklig igen.

jag älskar er, mamma, anders, syster och mina fina vänner. & så klart marabou för er goda choklad!





Dag 12 - det här får mig att må bättre


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha du är för rolig syster, du skriver så jag får skratta jämt :) och nu påminde du mig om att jag har en bit choklad kvar sen helgen... förbjudet mitt i veckan egentligen men nu måste jag bara ta!!! kram miss you

2011-03-01 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0