four seasons

Kära årstiderna.

jag älskar dig vinter för att du bjuder på snö som lägger sig i backar så vi kan åka skidor och dricka varm choklad.
jag älskar dig vår för att vi får känna vårsolen slå i ögonen och se vackra blommor blossa upp.
jag älskar dig sommar för att vi får varmt vatten att bada i och får åka nercabbat och åka båt, att vi får vara lättklädda och grilla även om klockan är 23 på kvällen.
jag älskar dig höst för att du ger oss ett nytt luktsinne och vi får se alla färger på alla olika träd.
jag älskar dig sverige för att du bjuder på dessa fyra årstider och alla fyra olika känslor.

nu vill jag säga vi ses om ett år till vinter och säga hej till våren och känna att sommaren är på väg.

jag vill klä av mig vinterkläderna, jag vill tända grillen, jag vill använda mina nya vårskor, jag vill använda mina nya solbrillor, jag vill känna solen i ansiktet - välkommen vår, kom till mig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0