ännu ett mattips

Ännu ett kalorisnålt och snabbt och smalmats recept från mig som smakar bra.
Detta recept innehåller tonfisk och de flesta reagerar och tycker "nej usch jag tycker inte om tonfisk" men jag kan lova er att det smakar inte tonfisk. inte om man gör det rätt!

Tonfiskpasta
2 personer - tid ca: 10 min

Ingredienser:
1 bruk tonfisk
1 bruk krossade tomater
1 rödlök/gullök
1 msk cremefrachie
Fullkornspasta
vitlök, salt & peppar

- Sätt på pastan
- Hacka löken och börja stek den
- När löken blivit mjuk så häller du på tonfisken och pressar i vitlöken, bryn det i några minuter tills den mjuknat.
- Salta och peppra ordentligt
- klicka på cremefrachien och blanda runt
- häll på tomaterna och låt puttra en stund
- servera med pasta

Kalorier: 300 kcal
Protein: 27g (brabrabra!)
Kolhydrater: 40g
Fett: 4g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0