morgonstund har guld i mun

vaknade tio i sju, det var kallt och ruggigt.
man ville liksom inte dra av sig täcket och gå upp.
men klockan var 20 minuter för snabb det resulterade i att jag var 20 minuter försen, bara att dra av sig täcket och gå upp.
upp för att sätta på sig smink, sminket kändes värdelöst eftersom jag det ska tvättas av senare för att få lite partymake istället.
sket i sminket och åt frukost.

kollar ut genom fönstret och ser att de förbannade kommunarbetarna  har plogat in min bil.
A ropar hejdå och rusar ut genom dörren.
jag dricker upp sista klunken ur kaffet.. stressad..
skyndar mig efter spaden som står på balkongen, hör att A skriker och svär åt sin bil som sitter fast.
jag skyndar mig på ytterkläderna och springer ut och börjar skotta loss bilen.
A kommer och vill åka med.
bilen fastnar..
bilen slirar..
vi kommer inte loss..
backar.. gasar.. backar.. gasar..
till slut, efter många om och men och svärord.

väl loss så skjutsar jag A till jobbet, och följer inte hastighets begränsningarna.

Kommer till jobbet.. låst? tomt?
låser upp dörren, ingen är där.
börjar fundera..
senare kommer en kollega.

nu är det lunch, ingen äter. jag är hungrig. vill inte äta själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0