sjuk mitt i träningsnojan

vad är det jag känner? vad är det jag är med om just nu?
är det lite irritation i halsen och en trötthet som liknar en feber?
det är INTE okej att vara sjuk på sommaren.
nu tänker jag banne mig trycka i mig C-vitamin samt echinagard, jag ska verkligen bokstavligen trycka i mig tills kroppen blir frisk.
sen ska jag tänka "jag är frisk, jag mår bra" jag tror det hjälper, för förkyldning finns det varken tid, lust eller ork till!

här får ni iallafall ett bra mattips av mig som är kalorisnålt, nyttigt, gott och bra med fisk:

Fiskgryta
tid: ca 15 min
recept för2 portioner.

du behöver:
2 morötter
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
10-15st sockerärtor
1 grönsaksbuljong
5-7 dl vatten
1 burk creme frachie franska örter
500 gram torskfile eller annan vitfisk
Fullkornsris

- förbered och sätt på riset.
- hacka morötter, lök, vitlök och dela sockerärtorna på mitten.
- fräs en kort stund i olivolja och häll sedan på vattnet och smula i buljongen
- låt det puttra 6-8 minuter.
- Häll på creme frachien och smaka av med ev lite salt
- skär fisken i kuber i 1,5 cm stora ungefär, lägg i fisken i grytan och sätt på ett lock.
- låt grytan sjuda i ca 5-8 min tills fisken har blivit helt vit och känns färdig.

servera med fullkornsriset!


Näringsvärde baserat på en portion med 1dl ris:
Kalorier: 470 kcal
Protein: 32 gr
Kolhydrater: 66 gr (beroende på hur mkt ris du har 15 gram utan ris)
Fett: 11 gr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0