standby

jag börjar fundera på om jag har schizofreni.
för jag är en person som gillar fart och fläkt, utmaningar och tuffa tag, det ska hända mycket runt omkring mig, det ska vara fest, träning, vänner, myskvällar, extrajobb, plugg, golf, middagar, biobesök, utmaningar, sport, båt, familj, arbete, resor etc. etc.

och nu har jag allt på listan en liten tid framöver vilket är superkul.
men jag vill bara ha p.a.u.s ..
fan vad trött jag är.

jag vill ligga hemma en hel dag själv utan att göra något, läsa bok, kolla på film, sitta framför datorn, sova, måla.
inte göra ett piss. inga måsten, inga träffar, ingen disk, ingen matlagning, inget passa tider.

samtidigt som jag vill ha paus vill jag ha fart.
jag får tristess av att ligga still mer än en halvdag.

idag gick jag upp vid 6:45 och jag gick tillbaka till sängen 3 gånger och vilade innan jag var klar och kunde åka till jobbet kl 8.
helt slut som artist.
balans Sarah, balans.
ja. hur fan hittar man balansen.

nej, nu blir det att ta tag i alla sysslor och måsten.
längtar efter att få slänga mig i sängen och sova! (kul liv när man längtar efter att sova. haha)

Kommentarer
Postat av: syster

mitt tips o råd är som jag sagt många ggr förr - planera inte in så mycket, för i och med att du är som du är kommer det hända mycket ändå (men mer spontant) men du slipper känna stressen att hinna med allt du planerat och du kan välja - hur känns det idag - vad vill jag göra just idag, vill jag sova hela dan eller göra massa kul, och så väljer du det som passar istället för att göra det som är förutbestämt och planerat. detta är mitt sätt att hitta balans och det funkar iaf för mig mkt bra :-b lycka till oavsett hur du kommer göra :-)

2011-06-20 @ 19:42:44
Postat av: Anonym

Svar: Visst är det så, jag brukar inte planera in så mycket.

Men Midsommar och att åka till London, samt jobb-event och sånt är svårt att undvika, därav pausen just nu! :)

Men jag ska bara slappa när allt är "över" haha.. =)

2011-06-21 @ 17:17:25
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0