You told me it would last forever

jag minns tillbaka några år och kommer ihåg när man hade sommarlov, när man hade verkligen lov och var ledig på riktigt.
jag kommer ihåg att man sov till klockan 11 på dagarna och vaknade upp och undrade "vad ska man göra idag?" 
några samtal senare hamnade man i säbylundsjön eller hos någon kompis.
man satt uppe hela nätterna med tjejerna och spelade kort, kollade på filmer och åt massor med chips.

man var ledig, ledig på riktigt.
man behövde aldrig kolla på klockan och tänka att man måste hem för att sova och få energi och återhämtning.
man lät timmarna flyta förbi som att de inte vore värda något.

jag minns att man kände luften gå från varm på morgonen och dagen till kyligare mot kvällen och iskall om natten den sögs in i lugorna på ett helt annat sätt.
genom en gäsp på morgonen, andfådd på dagen av bad, skratt på kvällen och hejdå andetaget på natten.

timmarna var på något sätt inte viktiga, för lovet kändes som ett år, ledigheten fanns hos oss och vi visste att det kommer en sommar till.

idag är timmarna viktigare än någonsin, man pusslar med scheman och ledigheter, man försöker få ihop allting och semestern ska bli skön för att hämta energi.

jag saknar sommarlovet, jag saknar ledigheten som fanns då, på ett helt annat sätt.


Kommentarer
Postat av: A

Bra sagt och tänkt! Har inte tänkt på det innan men det var en jävla skillnad då när man hade sommarlov o var ledig på riktigt! Ledigheten var så skön då :) <3

2011-06-15 @ 14:31:49
Postat av: syster

vad bra skrivet! känner verkligen igen detdär..sommarloven var verkligen underbara, och lååånga :) men har också lärt mig ett knep med åren - att inte planera in en massa som ska ske just under de där lediga semesterveckorna utan ta det mer som det kommer, annars blir det bara en jäkla stress över allt man ska hinna med. kollade idag på mina semesterveckor och är så nöjd för i kalendern är det tomt, bara tomt.. och så ska det förbli - tänker verkligen fylla varje dag med det vi vill just då istället för att "hinna med det som vi planerat"...tror det gör en viss skillnad som kan lugna ner det hela litegrann. hur som läääängtar jag precis som du till ledighet.. och till oktober o vår gemensamma ledighet :) kram J

2011-06-15 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0