det löser sig.

jag hade glömt bort min favorit låt.
jag hade glömt bort hur fint den klingar i mina öron.
jag hade glömt hur mycket texten har hjälpt och stöttat mig i olika situationer.
jag hade glömt bort att jag kan sjunga hela låten i duschen 5 gånger i veckan.


efter jag svettas igenom ett aerobics pass med massor med bra musik så satte jag mig i bilen på väg hem och slog på radion och där kom den, jag höjde direkt till max och lät håret resa sig och sjungde med ljuvt.

sen första gången jag hörde denna låt så har jag älskat den, jag gillar egentligen inte timbuktu, men just denna låt ligger mig varmt om hjärtat.
varje gång en del saker känns skit så är det bara att slå på denna låt och lyssna till texten ordentligt så mår man bättre.




 

 

Favorit delar i låten:

ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt.
Dom ofantligt stora, och dom pyttesmå.
Och jag vet som vanligt inte hur vi ska lösa dem eller komma över dem
här sakerna som står mellan oss och total lycka.
Men... vad jag tror är att om vi skiter i det och inte gör ett piss
så kommer nog tiden att lösa hela grejen, för tiden har en sån magisk effekt på oss.

Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Jo, det löser sig, så brukar allt bli
det kommer fixa sig till slut
det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur
och flera mil ifrån, det ordnar sig...


Jag kastar bollen i luften ser var den landar
låter den studsa ler när den stannar
vet var jag är men är där jag hamnar
trevar och famlar lever och andas
blundar åt problemen som samlas

hot från den ene brev från den andre
fogden är sne och har kletiga vantar
tror inte det man, teven den stannar
livet är för kort för sånt
passerar såna bekymmer på min horisont
planerar aldrig i förväg, jag spar på tiden
tar ner det till en nivå där jag bara glider
tar det lugnt ingenting att stressa för
kvittar vad som väntar bakom nästa krök



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0