kommer vi aldrig att sluta flirta & ragga?

Efter att spenderat en del av min kväll på konserthuset lyssnandes på Plura & hans vackra melodi sitter jag nu i fåtöljen hemma efter att släppt in en främmande man i vårt trapphus.

Jag funderar kring det Eldkvarn försöker få fram i sina texter, i tjutet i mina öron hör jag ändå en meningen av livet, samtidigt som det tjuter i öronen så känner jag smaken av den beska drinken jag intog på olearys,

där jag stod vid baren och sörplade på mon drink & känner en klappande hand på axeln & vänder mig i förväntan av att det är mina vänner men ser en full äldre man kring 55 års åldern som försöker säga en fin mening för att jag ska fortsätta prata med honom.

Jag vänder mig snabbt om till baren & rynkar pannan och tänker "du är för Fasiken lika gammal som min pappa!"

en stund senare efter att intaget en drink till och pratat, skrattat och njutit av nära och kära så beger jag mig hem i motvind och kallt piskande regn tillbaka till mitt hem, när jag kommer fram till dörren står det en man och famlar med mobilen och slöddrar "ska du in hit?!"

Efter lite tankar kring vem denna man kan vara så släpper jag in honom och grannfrun kommer och möter honom i trappen.

Jag funderar kring män, män i ålder, åldern kring 55+ och ser dem utifrån och inser ganska snabbt att män, de växer inte upp!

Jag är ingen feminist på något sätt, men jag ser en man som fortfarande lever kvar i stjärnstatus världen (förstå mig rätt Plura & fortsätt så), jag ser en man som tror att de som är 30 år yngre än honom fortfarande får chans att ragga och jag ser mannen som står vid dörren och vill komma in till sin nödlösning, sitt sista samtal, sin sista chans till kvällens kärlek.

Växer vi inte upp? Finner vi inte rätt? Famlar vi runt i evigheter? Kommer sista samtalet, sista chansen och sista kärleken för kvällen alltid vara i nuet, det blir aldrig en sista utan det är nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0