frihet är något som växer om det brukas & krymper om det inte brukas.

jag skulle vilja vara en örn, en örn som kan flyga högt & precis vart den vill. låta luften bära mina vingar & låta hjärtat & känslan ta mig dit jag vill. samtidigt som jag flyger där uppe så kan jag blicka ner mot marken & se de som är där, hålla koll på vad som händer runt omkring mig samtidigt som jag låter känslan bestämma åt vilket håll jag ska styra mina vingar.

jag har alltid beundrat örnar, de är otroligt fula men har någon viss vackerhet i sig.
trots att jag avskyr fåglar så beundrar jag dem, tittar på dem & avundas deras frihet.

idag när jag var ute & sprang i rynninge var det massor med skumma fåglar runt omkring mig, de flaxade & kraxade medan jag lät mina ben ta mig framåt i den riktningen jag ville, skillnaden mellan fåglarna där & mig var att jag sprang i en cirkel medan de flög iväg till kanske en annan stad eller annat land.


Kommentarer
Postat av: Johanna

vi håller tummarna för vad du och jag blir i vårat nästa liv ;) <3

2012-04-03 @ 21:29:55
URL: http://johannasboudoir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0