fysiska rutiner

Hejochhå, vart tog träningspassen vägen?
Det har varit mycket löpning och gym senaste tiden.
Men rutinerna har jag helt kommit ur och mina favoritpass verkar ha bytt tider.

Nu jäklar ska jag in i rutiner igen, är egentligen ingen rutinmänniska men alla människor behöver vissa rutiner för att skapa lugn och trygghet.

 

Idag ska jag testa ett pass step med en ny ledare, hoppas på att hon har ett riktigt kul program.
Sen måste jag hitta tillbaka till intervallen igen, det måste ni prova om ni inte testat. Grym träning och otroligt rolig.

Intervallträningen innehåller som det heter intervaller.
Du gör armhävningar i ex. 30 sekunder, joggar 30 sek, sen mage 45 sek, joggar 30 sek, sen plankan 1 minut och sen om igen och sen andra muskelgrupper också såklart.

Avslutas sen med 20 minuter flex, och för dig som vill bli smidigare i kroppen men inte gillar yoga så rekommenderar jag flex.
Där gör man olika ”strech” övningar fast skippar andning och tända ljus och sen är det högre tempo.

 

Det tråkiga med sommar och vår är att alla pass sinar ut och blir på konstiga tider och rutinerna försvinner.

 

Men något jag verkligen längtar efter är sommaren, med eller utan pass.

Finns så mycket andra roliga krävande aktiviteter man kan göra, i sommar ska vi (jag & tjejerna) cykelcampa med en favorit i repris i norrköping och sen ska jag banne mig bergsklättra!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0