Queen of excuses

varför kan jag aldrig lära mig att lyssna på mitt stackars konto.
jag vet mycket väl med mig att det kommer ramla in alldeles för mycket räkningar snart & att ett fem siffrigt belopp ska försvinna ut i tomma intet.

Pengar är bara siffror nuförtiden, det är så enkelt att föra över från sparkontot & att betala räkningar är bara också siffror.
vart tog värdet vägen?

Häromdagen skulle jag bara ha ett par av mina standard jeans. Vad hände? Skor, kläder och fler påsar blev deg vill jag lova. Suck..

Idag skulle jag handla fyra glas för 100:-, vad hände? en vägghylla, två skålar & massa små saker senare betalade jag med en nolla till efter 100..

jag ska banne mig börja ta ut i kontanter, det är svårare att sträcka fram en 1000-lapp istället för att dra ett kort & slå fyra siffror.

"jag är värd detta." "jag behöver detta." "den här måste jag bara ha." "den här är menad för mig!"
Tankar som går innan & efter handlingen.
när ska jag lära mig?

24 timmars regeln är som bortblåst, brukar alltid säga att om jag tänker på saken 24 timmar senare så får jag köpa den.
Nu kör jag 2 sekunders regeln.

Pengar ska rulla? Right?!


/shoppingångest


Kommentarer
Postat av: http://duktigaflickan.blogg.se

Hihi detdär är vi nog många som känner igen :) men,pengar är bara pengar..det kommer nya som jag brukar säga :) viktigt också att kunna unna sig utan att få ångest,njut av det du shoppat o skit i att spara nåt en månad eller två :) stor kram!

2012-04-21 @ 07:51:47
Postat av: Anna i Aussieland

Så länge du håller dig borta från LYXFÄLLAN.

Jag står inte ut med folk från lyxfällan...!

Bankkort länkat till ditt konto är OK , men handla ALDRIG på kredit. Det är INTE värt det!

2012-04-22 @ 01:56:45
URL: http://uppochnerlandet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0