why can't you live your dream?

De säger att man inte ska leva för sitt jobb, att man ska gå hem och lämna arbetet när man kliver innanför dörren.

Jag förstår väl poängen i det men samtidigt kan jag tycka att om man till exempel driver ett företag och verkligen brinner för det man gör – varför ska man inte kunna skapa ett liv kring sitt arbete?

 

Det måste väl ändå vara det ultimata, att ha ett arbete som man verkligen älskar, tycker är kul och känner är utmanande och stimulerande.
Då att ta med det hem att leva tillsammans med arbetet, varför ska det skapa problem?

 

Ja, det kan skapa problem i familj och kring vänner.

Men låt säga att man den partner man valt att leva med också brinner för samma typ av yrke eller är på något sätt involverad och tycker det är lika kul och låt säga att alla vänner är vänner i branschen?

 

Jag tycker inte det är ”fel” att en del bygger sitt liv kring arbetet.
Det är så många som alltid säger ”ja, men han/hon är ju så upptagen, pratar bara om arbetet hela tiden.” eller ”det enda han/hon bryr sig om är arbetet.”

Har tanken slagit de som säger så att han/hon kanske faktiskt brinner för det de gör!

Och så länge inte han/hon lider av det så är det väl bara positivt om någon kan älska att spendera minst 40h/vecka på något kul och som tillfredsställer en i livet.

 

Jag vet fortfarande inte vad mitt drömyrke är, men jag vet vad jag tycker om.

Många bollar i luften, ledarskap, framåtanda, utveckling, nätverkande etc.

Och för att det ska fungera och bli roligt ”krävs” det att andra också tänker i samma riktning.

 

Jag känner mig oerhört tillfredsställd just nu, precis där jag är nu.
Arbetar tillsammans med människor med framåtanda, som har idéer som är kreativa och som vill utvecklas.

Och här är det många bollar i luften, ständigt!

Ena dagen arbetar jag på kontoret och smider idéer, andra dagen sitter jag på ett annat kontor och gör annonser och tredje dagen arbetar jag 12h pass ute på motorbanan, blåser upp ballonger och lyfter tunga trossar.

Det är variation i allra högsta grad och man ser resultat, långsiktigt och snabbt.

I like it!

 

bilder från denna helg,

sista bilden är absolut roligaste, här finns det resurser, dricksa iphone, kontokort & guldklocka!


Kommentarer
Postat av: Andreas V

Vad kul att läsa om dina tankar. Du kanske inte vet om det men du är redan egen företagare, frågan är bara när du tar steget fullt ut Sarah.



Jag tror att en sann entreprenör och företagare aldrig lämnar arbetet, det finns alltid aktivt i bakhuvudet. En sann entreprenör gör det den älskar och det man älskar kan man inte sluta tänka på, det finns alltid med en.



På senaste tiden så har jag upptäcktatt jag blir mer effektiv när jag spenderar 100% fokus på mitt arbete under arbetstid och resten av tiden försöker fokusera på annat. Jag tror det är viktigt att hitta fler saker i livet att fokusera på, på så vis Tror Jag att man blir mer effektiv.



Sen kan jag sitta på middag med mina vänner eller familj och helt plötsligt bli oanträffbar för jag får bra idéer.



Kör hårt Sarah!

/V



2012-05-15 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0