everyday meal & c/o

Kyckling? Med vadå? Ris? Och sen då? 
Korvstroganoff? Lasagne? Men vi måste ha matlåda också? Eller sallad? Nej, en soppa går bra.
 
Mat mat mat.. 
Hela tiden, varje dag, överallt, morgon lunch middag och helst mellanmål däremellan.
Jag är så trött på det!
Jag lagar gärna mat, på helgerna när jag har tid. Jag lagar gärna mat, ordentlig fint mat, tre rätters. 
 
Men det här vardagslagningen, den suger! 
För det första har man oftast inte allt hemma, för det andra så ska det gärna gå fort för man vill ju göra andra saker på vardagarna och för det tredje så är det oftast tråkigt. 
Jag är inte sån som kan äta samma sak 5 dagar irad, max 2 dagar går. Önskar jag var sån som en del som kan äta samma mat 7 dagar i sträck x 2 gånger om dagen, skönt och bara kunna göra ett storkok!
 
Helst av allt skulle jag vilja kunna slänga ihop korv och makaroner eller fiskpinnar med pulvermos i veckan.
Men det är ju inte alla gånger så nyttigt med halvfabrikat har vi fått lärt oss. 
 
Iallafall så har jag lösningen på problemet, eller iallafall lite av problemet.. Vi måste fortfarande laga mat, men dessa recept är väldigt enkla samt nyttiga! Stort plus! 
Det är att antingen köra ISO-dieten (Fredrik Pauluns bok!) super många enkla recept eller kolla in Stefans blogg där finns det recept på både nyttig och enkel att laga mat! 
Inte alla recept tar 5 minuter men de är helt okej och man behöver inte ha dåligt samvete! 
 
Helst av allt önskar jag att det fanns något piller man kunde ta så man fick all näring och sen blev proppmätt.
Nu tänker ni, ja men pulver då? Alltså såna där nutrilett och skit. Jag spyr av bara tanken på att dricka de där.. burrr... 
 
Nej tacka vet jag mat, jag älskar mat. Men inte på vardagar och jag orkar defnitivt inte laga den på vardagar heller! 
Om ni har tips på recept eller på hur ni gör för att lyckas få vardagarna att gå ihop utan att stå i köket för länge.
GE MIG DOM! 
 
 

Kommentarer
Postat av: duktigaflickan

planering planering planering... det brukar väl du va duktig på, vill minnas att du brukade skriva lista o söndagshandla med en väldig planering tidigare..har du tappat den rutinen? det trista kommer man ju inte ifrån...men det blir ju iaf enklare i veckan om man planerat... antar jag... är ju inte så planerande själv.. men vet att jag var imponerad då när du var det :-)

2013-04-14 @ 21:23:03
URL: http://duktigaflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0