London then..

Nu har jag återhämtat mig efter London.
Jetlag efter 3 timmars flygning, ja kära ni.. Det stämmer.
För vi har inte sovit mer än kanske 6 timmar på hela resan.
Men så är det när man ska hinna med mycket!

morgonöl

Vi kom till London i fredags vid 12 tiden, slängde i oss en burgare på flygplatsen och sprang till bussen som skulle ta oss till Victoria Station.
Väl på bussen när den börjat rulla säger Anders:
Vad konstigt hjulet känns, vi kommer nog få punka
Jag svarar nonchalant ”Nej, säg inte så. Hur skulle du kunna känna det?
Några 100 meter senare smäller det till och börjar lukta bränt.
Chauffören går ut och sen kommer in igen och förklarar snällt och vänligt att däcket har gått sönder och en buss kommer om 20 min.
20 MINUTER AV MIN DYRBARA TID!
Bara att bita ihop och vänta.

Väl framme vid Victoria Station så började vi traska mot hotellet och kom fram och möttes av en vänlig dam i receptionen som förklarade vart vi skulle bo.
Gick uppför trappen och kollade på dörrarna där stod det nr 1 och vi hade nr 20.
fortsatte upp 2 trappor till där stod det nr 10 så summa summarum så var det ungefär 10 SMALA långa jävliska trappor kvar.
Fyfan vad jobbigt det vad. Aldrig att man skulle glömma något när man gick därifrån för jag skulle ALDRIG gå upp där igen om jag glömt något.
Vi tog iallafall tuben till Primark och shoppade loss, gick till Starbucks och höll igång runt omkring Oxford st.
Senare gick vi och köpte en flaska vin och begav oss till hotellet för att dricka några glas och sen åka till Picadilly Circus.

 

Vi åt på ett ställe som heter Angus Steakhouse.
Och jag tänker ALDRIG MER äta BBQ ribs på Oleary's.. haha!
De har inte så mycket att komma med när man jämför vad Angus hade att erbjuda.
Jag och Anders blev helt lyriska och började ta kort och de som satt brevid oss undrade fall vi aldrig hade sett mat tidigare. Men det var ju SJUKT mycket mat.

sjukt mycket mat!

Efter det gick vi in på en Engelsk pub och drack några öl och andades in äggfis dofter.
Det luktade verkligen äggfis där. Haha..

 

 

Lördagen började med en riktig god Engelsk frukost.

Men alltså, jag skulle allvarligt inte kunna leva på en sån frukost 365 dagar om året (inte för att de kanske äter samma jämt, men man tror ju det) Scrambled eggs and Bacon and sausage fick vi med engelskt te och rostade mackor. Nyttigt? Haha. Don't think so.
Sen turistade vi runt i London.
Madame Tussauds var ju självfallet.
Hyde Park, Harrods..
Senare Tower Bridge och allt annat.

London Eye, Big Ben, Tower Bridge.


Tiger fick en käftsmäll av mig för att han varit otrogen!

Vi dök även in på Primark en gång till.
Kände mig inte helt klar där, finns ju så mycket!
Köpte jätte snygga skor 3 par som var så sjukt billiga.
Och sen massor med kläder. (bilder kommer)

På kvällen åt vi än en gång as god mat och avslutade det med eftterrätt och drack lite vin och myste!

mer bilder finns på FB :)

Åk till London om ni kan, helt underbart där!
Mysigt, kul och bra shopping, bra uteliv, trevligt folk, finns något att göra överallt.
Och BILLIGT! :-)

 

Nu ska jag ut i solen!

 

Ttyl!


Kommentarer
Postat av: Zara

Åh va kul ni verkar ha haft! Jg vill också åka, jag får väl ta med mig dig som guide när jag åker.. hehe du har ju varit där så mycket nu att du hittar! När ska vi åka ? ;)

2010-03-10 @ 08:01:39
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det där verkar ha varit mysigt! Om jag inte var så äckligt jävla flygrädd så skulle jag också åka till London. Jag får se till att supa ner mig,då kanske jag vågar flyga haha

2010-03-10 @ 09:55:37
URL: http://jmatilda.blogg.se/
Postat av: Emmakusin

whii vad kul att se!

glömde bort att ni skulle till london.. men vet ju att du hade sagt det, eller sofia kanske det var.. shit vad kul :D

2010-03-10 @ 21:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0