lågkonjuktur

Ja, lågkonjuktur,  det är de vi har just nu.
Varsel hit & dit, folk blir av med jobben & det är så inåt skogen svårt & få tag på jobb. söker varje dag
utan svar.

Men, jag tror, att när det började rasa här i Sverige, då började media skriva om det, de var stora rubriker.
Sen började Volvo varsla & det blev ännu större rubriker om det, till slut började flera volvo varsla & det blev ännu mer
skrivet om lågkonjukturen.
& räntorna blev högre & folk började spring till bankerna & blev orolig så att det blev dåligt för bankerna.
Sen börjar allt fler varsla så som atlas copco & grythyttan wire osv.
& när en börjar varsla börjar flera.
De börjas skrivas om i tidningarna att vi kommer få det lika svårt som det var på 40-talet under kriget.

Men det jag tror, i grund & botten så skulle det inte bli såhär farligt,
det skulle inte gå så här långt att priser höjs, folk blir av med jobben & allt läggs ner om inte media
hade förstorat det så mycket.
Om vi alla hade tagit en dag itaget, alla företag väntat till sista sekund att varsla hade det inte blivit så här svårt för alla.
Men  media har gjort att jobb & människor börjar bli oroliga så att de börjar varsla & höja priser på en gång.
& när alla gör så så drabbas alla.
Jag tror inte på detta, jag tror inte att vi skulle få det & ha det så himla "svårt" om inte media förstorat det så.

Dagens Citat:
"Om du tvekar, säg sanningen."

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag jobbar på extrackta heter det!

Lokalvård Ica osv.. :)

2008-12-18 @ 18:09:37
URL: http://cheek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0