självupptagen

En del människor kan man verkligen dela in i facket "egoistisk" fast de själva inte vet om de,
jag vet en del jag skulle dela in i det facket men det är många som inte alls tycker att de är i de facket!
Jag kan själv säga att jag är nog indelad där, för jag kan vara egoistisk ibland, men försöker inte vara det!

Men en del människor de ser ingen glädje hos andra, de säger inte grattis till nya jobbet eller har glädje till en annan när den lyckas, de bara rynkar pannan & ställer en fråga som: Vad ska du jobba med då? Kan du jobba med sånt?
Istället för att bara säga: Grattis, vad roligt!
Sen när de personerna lyckas med något så förväntar de sig att alla ska säga Grattis & tycka de är så himla bra!
Men det är inge roligt & visa sin glädje gentemot en annan person när man själv vet att den personen inte alls kommer
bry sig när jag lyckas.

Jag var ofta avundsjuk om någon annan lyckades men har numera sluta vara det & se till mina saker att de också är bra
& att mina ambitioner är jätte bra dem med men att alla är olika, då började jag se glädje hos andra människor.
& nu blir jag alltid glad när mina vänner lyckas med något jobb eller gör något de är glada över!
Jag blir glad i min kropp för jag vet att de är det!
& det är något som alla behöver bättra på tror jag!
Att se andras glädje & vara glad tillsammans med dem istället för att vara egoistisk eller avundsjuk.

Man kommer ingenstans av att vara surtjut & inte vara glad åt andra & bara vara glad åt sig själv.
De vänner man får ha då är de andra vännerna som är egoistiska för tillslut så ger de andra vännerna upp de som ser din glädje!
& om man nu inte kan sluta vara ego & avundsjuk så kan man ju åtminstonde "låtsas" att man blir glad för den andra.

Nu är det första nyktra helgen för mig, (eller ja andra iår men första nu på min nykter & nyttig i november projekt!) & igår låg jag & tänkte på hur många helger jag varit nykter & det är 1 helg iår, & jag har inte varit nykter en hel månad sen jag fyllde 16 :-O Alkolistvarning? Nejrå, jag är inte alkis bara det att det finns inget & göra då alla andra festar jämt!
Men denna månad ska jag vara nykter & även om jag missar 4 fester så finns det 4 festar i December också det är jag säker på!
Bio ikväll & yoga, gustasvik & mys imorgon!

Dagen Citat:
"Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0