otaggad

Idag är en dag då jag inte orkat göra något, jag har bara varit lugn hela dagen fast jag egentligen borde göra så himla mycket annat.
Jag fick iallafall en sak mindre att göra, byta däck på bilen.
För de hade inte tid & byta förrän 11 november & då har jag redan slutat jobba.
Så håll tummarna för att halkan håller sig borta nästa vecka, för annars dör jag i bilolycka innan jag fyllt 22 år.

Idag iallafall så har jag bara segat, jag struntade i frukost & gjorde mig lite Chai Te med skummad mjölk.
Skrev en lista på det som behöver köpas & sedan runt ett gjorde jag mig lite makaroner & köttfärsås & åt & kollade på tv.
& nu är jag tillbaka här framför datorn, fast jag egentligen borde yra runt ute & göra massor med saker.
Men jag har ingen ork & absolut ingen lust.

Ikväll är det halloweenfest, likaså imorgon ska jag på halloweenfest.
Jag har köpt alla grejer, min kostym är klar, vinet ligger i kylen men ändå har jag ingen lust.
Känner inte alls för att gå ut ikväll, har ingen ork, ingen kraft & absolut ingen lust.

Var är min lust till att göra dessa roliga saker?
Är det för att jag vet att snart är mitt jobb över & jag är arbetslös & att ingen ringt fast jag sökt massor?
Är det därför jag tappat lusten?

Om det nu är därför så är det väldigt olikt mig att vara otaggad till  andra saker fast jag är ledsen på något annat.
Jag är alltid den tjejen som struntar i problem & lever för stunden & har kul & sen tänker på problemem när jag är själv & tar itu med de allt eftersom.
Så jag förstår inte varför detta skulle sinka mig så himla mycket?

Men just nu känner jag för att inte göra någotting.
Vet inte om det är vädret, jobbet, tröttheten eller mig själv det är fel på?
Men just nu vill jag bara sjunka ner under täcket & ligga här & glömma allt annat.

Dagens Citat:
"Frihet är något gott som växer om det brukas och krymper om det icke brukas."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0