always where I need to be,

livet som arbetslös är segt, tycker inte om att inte jobba.
ingen inkomst, det är ju skamligt.
var hittar man jobben?
platsbanken.se räcker inte, och de jobb som passar mig är ju krav som
egen bil osv. och bil har jag ej, men körkort.

uschja, det är jobbigt att vara utan jobb.

igår hämta jag mina linser och beställde ett par snygga glajjor också
som jag kan ha när jag inte orkar ha linser. men dyrt blev det.
2880 kr (allt som allt dock, linser + vätska + koppar + glajjor med härdning och antireflex) . fast det är mycket billigare än synsam som hade kostat 4700 kr annars, fuck no!

Pengar, pengar, pengar, vad gör man utan pengar?

De flesta som känner mig vet att jag är ganska antibidrag, att jag tycker man ska
ha en stark anledning att få bidrag, ex. utbränd, depprimerad, handikappad eller sjuk etc.
så därför vill jag inte vara arbetslös när jag själv tycker som jag gör.
Blir ju ganska stark dubbelmoral.
Får väl ta något skitjobb annars så länge. Det är ju alltid bra på CV:et att man håller sig
sysslosatt.

Idag om en vecka sitter vi i luften på väg mot värmen, om jag längtar!
Morgonen idag har bestått av att bara tvätta. suck! Men skönt och få allt rent.

Mina öron har upptäckt Caroline Ugglas =O
trodde jag aldrig, men fan hon är bra!

Här har ni ett smakprov:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0