Egypten 090410 - 090417

Den 9 April åkte jag & Anders upp mot arlanda för att sedan sätta oss i ett trångt litet flygplan till Egypten, Hurgada.
Eftersom jag är en sådan person som alltid vill vara i tid så tyckte jag att vi skulle åka tidigt, så vi kunde räkna med att vi ville stanna och äta och kissa, eventuellt få punka eller någon som krockat på vägen.
Men vi blev inte hungriga, vi kissade inte, vi fick inte punka och det var inte en kotte på vägen.
Så vi fick sitta på Arlanda och vänta och vänta och spela yatzy.

Sen gick flyget, det tog ungefär 4 timmar och 30 min ner till Hurgada, när vi kom fram möttes vi av en väldig värme
och en LÅNG kö till passkontroll och visum.
Jag som hade 39 graders feber (fick ju feber dagen innan vi skulle åka) höll på att dö i denna kö.
Men jag härdade och satt ner på golvet och vänta snällt.

Sen kom vi fram till ett underbart stort vitt lyxigt hotell, det såg ut som ett slott.
De tog våra pass och våra väskor och hänvisa in oss till en matsal, där fick vi ta mat som ja, för min del inte smaka
ett skit eftersom jag hade feber.
Sen fick vi gå upp på rummet och där dog jag tills på söndagen då jag blev frisk (fast jag solade och badade och drack öl med hjälp av alvedon fredag - söndag ändå)

Sedan bestod veckan av massor av roliga aktivteter, vi var på öken safari och hälsa på Beduiderna och red kamel och åka fyrhjuling.
Vi var på Aqua land (med massor av läskiga rutschkanor) och sedan var vi ute och snorkla i det otroligt vackra
röda havet med massor av färgglada fiskar och korallrev.
Vi var på båttur till Giftun Island (en helt underbar ö med glasklart vatten).

Det var en riktig upplevelse Egypten, konstiga vägar, män som hade en grotesk syn på kvinnor, kvinnor är inte värda något kändes det som, de pratade inte ens med mig, om jag frågade något så sa det svaret till Anders.
Det var en väldigt speciell matkultur, mycket socker och kolhydrater.
Och väldigt mycket ryssar.

Men det var helt klart en underbar vecka i mitt liv, och det rekommenderas att åka till Egypten om man vill ta det lugnt och göra massor med roliga aktiviter!



Några bilder från Egypten. Klicka på dem för full storlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0