akta fingrarna, de växer inte ut igen

14 timmars arbetspass igår, det hade ju känts lite bättre om man hade en fet lön också, fast då kanske jag inte arbetat så  mycket.
Igår fick jag också åka till akuten efter jobbet, råkade skära av mig en bit av fingertoppen - Trots att min kära matlagningslärare Tommy sagt JÄMT "akta fingrarna, de växer inte ut igen" när vi skar grönsaker etc. så lyckades jag, jag brukar annars alltid höra det eka i mitt huvud när jag skär tomat, gurka etc. 

eftersom det var ingen som kunde arbeta istället för mig så var jag illa tvugnen att stoppa blodet som spruta & se glad ut & jobba vidare, sen runt tolv åkte jag till akuten & då hade hela fingret blivit vitt & tappat känseln.
De underbara läkarna & kirurgen kollade på fingret & sedan förklarade dem att de skulle tejpa det & att det kommer läka fint & känseln kommer att komma tillbaka!
Thank god I said!
Har ju ingen känsel i fingertoppen på långfingret på vänsterhand (eftersom jag klämde den när jag var liten & fick sy) & damn om känseln skulle försvinna på ringfingret i vänsterhand också.
Kul när man gifter sig & ha ett förslappat finger & inte känna något på förlovningsfingret.

Iallafall så ska detta nog gå bra, ser inte så vackert ut just nu & jag är lite handikappad, men det blir nog bra tillslut!

Lite skräckhändelser måste man vara med om här i livet för att bli härdad!


Ttyl!


Kommentarer
Postat av: zara

hihi klant arsle :P

2009-08-20 @ 12:38:39
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Matilda

Nej nej nej, vad jobbigt, nu kommer jag också få den där meningen i huvet, den etsa sig verkligen fast... Varje gång jag skär kommer jag tänka den. Stackars ditt finger, hoppas det växer ut igen då ;) kram

2009-08-24 @ 17:24:59
URL: http://wikingmakeover.blogspot.com
Postat av: Anonym

haha, ja en det är bra, då är man extra försiktigt! Det har läkt fint & mår bra fingret :-D

2009-08-25 @ 08:48:50
URL: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0