In the middle of nowhere.

En sak är jävligt säkert och det är att plogbilarna inte är snabba på att åka ut på vischan för att ta bort snön och sanda lite, nej serru det skiter vi i.

Nej, tänk inte på oss som ska ut och åka på landet där det inte finns en kotte + att det är kolsvart.

Där är det ju väldigt lämpligt att åka ner i diket och behöva huttra och försöka få nät på mobilen mitt i skogen.

Det är äkta skräck.

Nej, men så här resonerar vi istället vi plogare vi tar stan först där det är mest trafik (1 poäng!) men vi plogar och sandar där 5 gånger istället för att åka ut på landet och köra lite också.

 

Jag kan säga att det var nära att jag sket i brallan när jag åkte ut till mamma och pappa idag/kväll, för jävlar vad slirigt det var och man såg inte vad som var väg och vad som var åkermark.

Jag varnar er, ge er inte ut på vischan på vinteråret!!

 

Iallafall så klarade jag mig ju ganska bra eftersom jag sitter här och skriver.

Jag fick köra i 30 och hålla tummarna samtidigt på att jag inte skulle få möte.

Though ride? indeed!

 

Nu sitter jag i mitt barndomsrum och sängen står på exakt samma ställe, skrållan har krypit upp brevid mig och det känns som att jag är 15 år igen.

Skillnaden är väl att det är väldigt tyst och kallt och läskigt nu!

Tänk om något skulle hända, fan det finns ju inte en kotte här.

På miiiin gaaataaa i staaan där finns det ju iallafall något som heter grannar.

Vissligern har väl mor och far grannar här med, men hallå? 80+ är de hur snabba är de på att hjälpa till på en skala 1 – 10? 0 I guess.

Och här tar det ju åtminstonde 30 minuter innan polisen kommer + att det lär väl ta 1h och 30 min nu i detta väglag.

 

Nej, nu måste jag sluta tänka på detta.. annars kommer jag aldrig våga sova.

Jag måste erinra mig hur det var när jag var 15 igen..

hmm.. var det läskigt då med?

Eh! nu måste jag sluta..

Imorgon ska jag iallafall träffa Bjuran vilket känns som det var 15 år sen vi gjorde.

Det ska bli skoj!

Och på kvällen blir det luftslottet som sprängdes. Spännande!

 

Ttyl!


Kommentarer
Postat av: Zara

Haha jag kom och tänka på nu när du,jag och Marko var hemma hos dig och du "trollade" med kortleken asg Och polkagrisarna,, gosssh vad länge sen. Jag och Marko var helt i extas hahah

2009-12-18 @ 10:22:20
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Zara

Haha men vadå du var ju magisk ju, vi var jätte impade :P

2009-12-18 @ 10:47:14
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0