alkolås

Varför har vi ingen lag på alkohollås på alla bilar?
Varför finns inte det?
Det är ju helt idiotiskt varför man inte skulle ha det..
Det finns inget negativt i att ha alkolås.

Jag såg en bil där de hade det, min första tanke var att han var alkoholmissbrukare och var tvungen och ha det men det var tydligen så på den bilmodellen på alla bilar i den modellen.

Men varför har inte alla bilar det? Tänk vad vi skulle minska antalet rattfyllerister och även kunna vara säkra själva!
Jag skulle vara glad om jag hade det och var tvungen att blåsa innan jag körde, typ dagen efter man varit ute då är man ju säker!
Visst jag skulle få panik om jag inte fick komma till Subway och äta min bakisfrukost, men då får man väl ta cykeln.
Reaktionsförmågan försämras ju grymt dagen efter man druckit.

Vi skulle inte (tyvärr) bli av med alla rattfyllerister då andra nyktra personer kan blåsa åt en i bilen, men frågan är skulle en nykter person ställa upp på att åka med en onykter?
Även om vi inte blir av med alla rattfyllerister så skulle ju iallafall antalet minska grymt.

Förstå vilken fara en rattfyllerist utgör, den kan döda sig själv och många andra.

Jag skulle verkligen rösta ja om det kom på frågan fall alla bilar ska vara utrustade med alkolås enligt lag.
Vad skulle du rösta? Ja eller nej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0