Dolt nummer

igår fick jag sms av detta nummer 0761740360 och i smset stod det:

"Hej! Vem är du? Bor du? Jag heter Felicia. Bor i Enköping. Hur gammal är du? Jag är 21 år."

Alltså, hur normalt är det att skicka ett sånt sms?
Jag har några funderingar.
  • Var fick personen i fråga mitt nummer ifrån?
  • Om personen i fråga har hittat mitt nummer brukar man väl inte skicka och presentera sig själv?
  • Vad vill personen i fråga få ut av smset?
  • Jag är 20 år och skulle inte skicka så om jag undrade vem någon var.
Det är så skumt för jag brukar byta nummer ganska ofta och jag brukar alltid säga till mina vänner att inte ge ut mitt nummer för att jag inte vill att hela sverige ska ha det. Så förstår inte!

Det var så roligt en gång när en kompis E hade tappat bort sin mobil och hade absolut inga nummer och skulle försöka få tag i mig. Efter en vecka stöter vi på varandra och han säger: "Alltså herregud, du är ju helt omöjlig att få tag på. Det var ingen som hade ditt nummer eller kunde ge ut det"
Och det är så jag vill ha det! De som behöver mitt nummer är mina arbetsgivare och mina vänner och familj och ingen annan!

Iallafall så är det andra personen inom loppet av en vecka som har skickat skumt sms till mig, för någon vecka sen var det någon annan som skicka ett sms. hm!

Någon som känner igen nummret så säg till :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar verkligen din blogg!!

2009-06-10 @ 10:14:16
Postat av: L

Har du kollat eniro?



Du, jag raderade både den där konstiga kommentaren och din kommentar, eftersom det stod där också. Jag vet inte vem som har skrivit något sånt, men jag ska försöka ta reda på det!



Fick ju sluta på mitt jobb i mars, vet inte om det har något med det att göra, det är ju Kumla så vet inte vad det går för rykten...Nån som är avundsjuk kanske, på att jag tagit steget o flyttat osv o fantiserar ihop saker i sitt eget huvud, vad vet jag...Men det känns inte jättekul om det är nån som sprider sådana hemska rykten =/

2009-06-10 @ 11:21:24
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: froidan

Tack så jätte mkt!! :D

Förutom fotografering så är det nåt jag skulle kunna tänka mig att hålla på med faktiskt! :)



Mysko sms, haha svarade du tillbaka? :P

2009-06-10 @ 19:21:06
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: froidan

Okok :)

Nä dom båda ska väl antagligen börja dagis sen, men kab ju vara mammaledig till dec/jan ungf, så är ju ett tag kvar :)



Ja det måste vi!! Jag kan typ alla dagar utom måndag, puss <3

2009-06-11 @ 11:40:30
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Micke

känner igen ditt problem ..har också fått sms av denna mystiska person!

2009-08-22 @ 16:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0