2005 - 2008

Virginska skolan, MPB5 år 2005 ta mig tillbaka.
Jag skulle göra vad som helst för att få gå om tillsammans med min klass.
Allt var så enkelt, gå till en skola, träffa vänner, vara på lektion och få lära sig (och ibland inte lära sig ett skit
som på arbetsmiljö & säkerhets lektionerna) massa nytt och sedan njuta av rasten.

Det finns så mycket roliga (och tråkiga) minnen därifrån.
Alla roliga människor som man fick lära känna, en del har man ingen kontakt med och en del träffar man ibland
och en del har man mycket kontakt med.
Och alla sköna lärare, Jim, Peter, Tomas, Barbro och så finns det ju fler men alltså jag dör när jag tänker på dem.
Jim - Rökaren som alltid är på språng och uppe i taket hela tiden och så otroligt snäll.
Peter - Alltså Peter Medin, han går inte och beskriva han måste upplevas (alltså inte sexuellt haha..) han hade så sköna kommentarer och så virrig.
Tomas - våran Svenska lärare med sveriges torraste humor. hahaha... Tex. han ska ta sig in i ett klassrum och bär på några pallar och då säger han till oss när han försöker att pilla upp dörren "tror ni jag pallar". Alltså det är bara ETT torrt skämt, vi hade kanske åtminstonde 5 sådana på lektionerna.
Barbro - lilla försiktiga omtänksamma Barbro som alltid tänker på andra och tassar bakom Susanne, så himla söt och snäll.

Sen har jag ju MASSVIS med minnen med mina underbara vänner.
Speciellt när man satt framför den där webbcameran! haha.
Men måste berätta om ett minne på en naturkunskaps lektion med Peter Medin:

Vi skulle exprimentera och prova massa olika saker med sand, stenar, eld, vatten, luft etc.
När jag och Ronja kommer till en station som innehåller en hårfön så står det på pappret.
"Slå på hårfönen och håll den 1 meter framför din klasskamrat och se vad som händer"
Ronja läser upp det och jag följer instruktionerna nogrannt och håller upp den framför Ronja
och börjar slå på den (alltså med handen).

Ronja "vad fan ska hända då?"
Jag "Peter, vafan detta funkar inte!??!"
Peter "Jättekul Sarah, kul skämt"

Jag och Ronja dör av skratt alltså DÖR bokstavligen.
Slå på = SÄTT PÅ STRÖMMEN SÅ HÅRFÖNEN BLÅSER.
Och det roliga var ju Peter som tror att jag driver med honom också fast det var vi som var tröga!

Ja, herregud. Det var tider det.
Allt var så himla enkelt och pengarna rulla in i slutet av månaden vissligern inte mycket men man hade
ju föräldrar som gav en föda och mat fick man gratis i skolan.
Man träffade vänner som man spenderade hela dagarna med och skratta med på raster och lektioner.

Visst det är kul och tjäna egna pengar nu och det är kul och bo hemifrån och man får arbetskamrater.
Men min gymnasietid kommer jag alltid minnas med glädje och även sakna den något otroligt mycket.

Jag vill inte bli vuxen, inte än ...
Vill tillbaka och spendera mina dagar med Ronja, Lotta, Linn, Emma, Sofia, Lollo, Linda och alla ni andra underbara!

Tack alla ni klasskamrater för en helt otroligt rolig tid.

Kommentarer
Postat av: ronjamari

Jag dör, igen :P hahahha... älskar också den där tiden!

2009-05-08 @ 14:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0