ljusstakedödare.

that's me.
Sen i fredags har jag haft sönder 3 stycken ljusstakar.
Jag fattar inte hur jag lyckas, eller iofs en gick sönder av vinden men iallafall.
Jag har alltid tjatat på stackars Anders när han grejar vid teven,
- akta ljusstakarna, de är dyra!!
Sen när jag själv är där framme och grejar, KRAAASCH!
jaha..

Iallafall idag läser jag i Dagens Nyheter detta:

Minst fyra kvinnor i Göteborg har anmält till polisen att de blivit ofrivilligt klippta.
De drabbade kvinnorna åkte alla buss när en man skar eller klippte av dem håret.

Länk om ni vill läsa mer -> http://www.dn.se/nyheter/sverige/flera-kvinnor-klippta-pa-bussen-1.857791

Okej, jag blir hellre avklippt håret än våldtagen, men alltså jag vet inte om man ska skratta eller gråta
när man läser detta.
Jag skrattar för att det är så fult, vem får idén liksom!?
Men jag gråter för jag undrar vart vi är på väg, varför det finns så många människor som har psykiska problem.
Jag menar, det är ju växande samhällskrav som får de flesta att må psykiskt dåligt (sen är det skillnad på må psykiskt dåligt och vara psykiskt sjuk) men om man mår psykiskt dåligt och får för sig denna idé, jag undrar vad det är
som går runt i huvudet då, det måste ju vara något väldigt tungt som driver en till att börja klippa av kvinnors hår?
Annars så är han psykisk sjuk och manisk och vill ha kvinnors hår eller fått för sig att kvinnor inte får ha långt hår!
ingen vet, för ingen vet vem han är och vad som snurrar i hans huvud.
Jag tycker synd om han samtidigt som jag blir upprörd.

Men våldtäkt då, då har man ju en psykisk sjukdom om man tänder på att våldföra sig på en annan person.
Alltså, usch det är så sjukt.

Jag önskar att Sverige kunde bättra sig på att ge hårdare straff, för vi har så många svenska medborgare och icke medborgare som inte följer sveriges lagar, de gör sveriges lagar till ett skämt.
Och det som är ännu värre är att när de inte följer lagarna och begår brott så ger vi dem ett ynka litet straff vilket gör
att Sverige skämmer ut oss.

Visste ni att Sverige ligger ETTA på listan när det gäller våldtäkter i Europa.
Det gjorde mig väldigt chockad, jag menar Sverige är inte så stort om man jämför med Frankrike tex.

Varav detta!? frågar jag mig.


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Läste inte hela inlägget, men man måste också tänka på att statistik bygger på hur många som anmäler brott. Sverige är ju ett ganska öppet land där jag tror fler VÅGAR anmäla än i andra länder. Bara en tanke.

2009-05-07 @ 02:51:19
URL: http://sofiainusa.blogg.se/
Postat av: johanna

Som sofia skrev över så har sverige bara mest anmälda våldtäckter i Europa,i tex spanien kan man bara fälla en våldtäcksman om det finns ett annat vittne med, vilket gör att flera skiter i att anmäla det, vilket är helt sjukt. Våldtäckter över huvudtaget är så himla oroväckande, och man hör ju om nya fall nästan dagligen! Fram med pepparsprayen! haha <3

2009-05-11 @ 20:21:59
URL: http://johannastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0