lunchtajm

ska snart dra upp på stan för att möta S Karlsson för en lunch på stan, fick nämligen det i födelsedagspresent så det ska bli mys. Thank you honey!

Igår kollade jag på tv4 + och såg ett veterinärprogram, och jag blev fast!
Jag har ju viljat bli ambulansförare och sjuksköterska men har förstått att det kanske
inte går. (fast alla säger att det går) men det är ju ett yrke som folk inte vill sluta på = det finns ingen plats för mig.
Men så tänkte jag, jag älskar djur och vill hjälpa sjuka = veterinär.
Men suck och pust, man ska typ ha läst massa naturgrejer och ha toppbetyg.

Det är så tråkigt att man inte visste vad man ville bli när man valde linje, dock vet jag ju knappt vad jag vill
bli i dagens läge heller.
Men om man hade någon ledtråd så kanske man hade valt någon annan linje.
Fast jag ångrar absolut inte att jag gick media, för jag skulle vilja fortsätta plugga inom det området också och bli art director eller grafisk illustrations designer.
Men sen är det så himla mycket annat som lockar också, kanske socionom, psykolog, sjuksköterska, barnmorska, osv osv.

Det är svårt när man har så mycket i tankarna, och väljer man ett så är man ju fast där i minst 4 år och sen är man klar, inte direkt lust och komma på då att : "nej detta var inte rätt, nu pluggar jag något annat i 4 år till"

Det är verkligen hårt och svårt beslut, men det är ju därför jag har bestämt mig att inte börja plugga än.
Eller har ju dock sökt en juridikkurs i höst som jag håller tummarna för att jag kommer in på (glömde ju kolla upp hur man skickar betygen så kan tänka mig att det inte blir något)
Men det är ju en översiktskurs som är bra att ha i både privatliv och yrke och är bara 1 termin.
Ska bli roligt och få lära sig något nytt iallafall.

Igår blev jag väldigt förvånad också, det kommer jag berätta mer om på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0